Hlavní obsah
Na významném asijském dopravním veletrhu UrTran nedávno zažila svoji premiéru nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílí Škoda Electric. Foto: Škoda Transportation

V Pekingu se představila nová tramvaj s českým know-how

Na významném asijském dopravním veletrhu UrTran nedávno zažila svoji premiéru nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílí plzeňská společnost Škoda Electric.

Na významném asijském dopravním veletrhu UrTran nedávno zažila svoji premiéru nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílí Škoda Electric. Foto: Škoda Transportation
V Pekingu se představila nová tramvaj s českým know-how

Jedná se o moderní stoprocentně nízkopodlažní pětičlánkové vozidlo, které by v budoucnu mohlo sloužit na linkách tramvajové sítě v hlavním městě Číny, Pekingu.

„Nová tramvaj vzbudila na veletrhu velký zájem, a proto mě těší, že jsme pro toto vozidlo vyvinuli a dodali elektrickou výzbroj, mechanický pohon a nadřazené řízení. Kompletace tramvaje se odehrála v závodě čínské společnosti Beijing Subway Rolling Stock Equipment Co. Ltd. (BSR) v Pekingu, která vůz také oficiálně představila,” informoval Petr Gaman, technický ředitel Škody Electric.

Veletrh se uskutečnil v Pekingu v China International Exhibition Center Beijing od 16. do 18. června. Svým významem se jedná o obdobu evropského InnoTransu pro asijský region.

Nová tramvaj nabízí speciální technické řešení, díky kterému je schopna jezdit i v místech bez trolejového vedení. Vozidlo je vybaveno bateriovým pohonem škodovácké koncepce, s kterým má Škoda například zkušenost v bateriových tramvajích, které aktuálně dodává pro turecké město Konya. Specialisté Škody poskytují technickou podporu i přímo v Číně a budou se účastnit i provozních zkoušek tramvaje. Plzeňská společnost se bude podílet i na sériové výrobě tramvají.

„Skupina Škoda Transportation je na náročném čínském trhu dlouhodobě aktivní a také úspěšná. Na počátku dubna letošního roku se zde představila jiná nová tramvaj, která nese typové označení 27T. Vozidlo, které technicky vychází z koncepce tramvají rodiny ForCity, splňuje nejmodernější technické a bezpečnostní parametry, dokonce může být alternativně poháněné bateriovými nebo vodíkovými palivovými články. Škoda Electric navíc v současnosti dodává do čínského velkoměsta Suzhou pohony a motory pro čtyřicet souprav metra. Jedná se o potvrzení, že se české know-how  umí prosadit i na nejnáročnějších trzích,” dodal Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škoda Electric.

Nová tramvaje je pokračováním úspěšného vývoje těchto vozidel ve Škodovce. Firma v současné době vyrábí tramvaje pro hlavní město Slovenska Bratislavu, dokončuje již druhý kontrakt pro turecké město Konya a pokračuje ve výrobě tramvají pro Prahu a to v novém designu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků