Hlavní obsah

V Ostravě je již v provozu 225 kilometrů cyklostezek, plánují se další

Novinky, Josef Zajíc

Primátor města Ostravy Tomáš Macura spolu s tiskovou mluvčí magistrátu Andreou Vojkovskou pozvali ostravské novináře na projížďku po nových cyklotrasách v okolí řeky Ostravice, Odry a Lučiny. Start byl 7. května na Prokešově náměstí před Novou radnicí v Ostravě, cíl v okolí Slezskoostravského hradu.

Foto: Josef Zajíc

Mediální cyklo vyjížďka. 7.5.2015. Forenzní identifikační značení syntetickou DNA. Městská policie Ostrava.

Článek

Ještě před odjezdem měli zájemci možnost si nechat kolo označit Městskou policií Ostrava forenzním identifikačním značením - syntetickou DNA.

Garantem projektu forenzního značení v České republice je Jaromír Kolařík. „Označení na konkrétních několika místech konstrukce kola dává možnost bez problému případně odcizené kolo při kontrolách identifikovat a majiteli vrátit. Tuto naší službu by měli občané, vlastnící zvláště pak drahá kola, absolvovat. Předpokládáme, že mezi občany Ostravy může být zhruba 150 tisíc jízdních kol,” uvedl Kolařík.

S takto upravenými koly vyjelo ve čtvrtek několik novinářů na komentovanou projížďku po ostravských cyklostezkách podél řeky Ostravice, Odry a Lučiny pod vedením ostravského cyklokoordinátora Martina Krejčího.

„V Ostravě máme již 225 km cyklostezek, které kopíruji a propojují čtyři páteřní trasy okolo řek Odry, Opavy, Ostravice a Lučiny.  Před nedávnem byla zkolaudována a zprovozněna část cyklostezky od lávky přes řeku Ostravici v Hrabové až k nové lávce přes řeku Lučinu u Slezskoostravského hradu. Tím je zprovozněn úsek Ostrava - Frýdek- Místek,” informoval Martin Krejčí.

„Čerstvě je zkolaudován úsek v Ostravě-Přívoze, který navazuje u řeky Odry na projekt tras Odra - Morava - Dunaj, a tím se zprovozní cesta až do Antošovic a na druhou stranu do Proskovic,” dodal Krejčí.

Tým se zastavil po necelých šesti kilometrech v Hornickém muzeu v oblasti Landek Parku, kde je k vidění spousta přírodních, architektonických, geologických i archeologických zajímavostí.

Martin Krejčí novináře seznámil s dalšími navrženými trasami, které se budou postupně řešit. V budoucnu je záměr stavět cyklostezky betonové. Jsou dražší, ale více vydrží. Současné náklady na vybudování 1 km cyklostezky - vypracování projektu, vykoupení pozemků, položení povrchu, značení, můstky, lávky, přechody a další - jsou zhruba 7 miliónů korun. Krejčí rovněž informoval o zamýšlené akci směrované k žákům devátých tříd, aby jich co nejvíce mohlo do školy dojíždět na kole.

„Cyklistické trasy budujeme nejen pro potřeby turistiky a sportovního vyžití občanů, ale také chceme, aby co nejvíce lidí na kole dojíždělo do zaměstnání, do škol a tím částečně chránili životní prostředí,” konstatoval Krejčí.

Vyjížďka pokračovala podél řeky Odry k soutoku s řekou Ostravicí přes Koblov a zpět ke Komenského sadům. Tam skupina přejela na téměř novou cyklostezku na pravém břehu Ostravice až k Slezskoostravskému hradu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám