Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Adam Halmoši

Tablety do škol - Praha 6 spouští jako první v ČR projekt Škola na dotek

Tablety pro desítky učitelů a tisíce žáků. Tak vypadá unikátní projekt městské části Praha 6 Škola na dotek. Ten ve středu 27. listopadu radnice spustila v Základní škole Emy Destinnové.

Ilustrační foto Foto: Adam Halmoši
Tablety do škol - Praha 6 spouští jako první v ČR projekt Škola na dotek

Praha 6 je první radnicí v České republice, která postupně vybaví tablety a speciálními učebnami všech svých 15 základních škol. Zaplatí za něj 10 miliónů korun. Počítá se s tím, že celý projekt bude dokončen v září 2014.

„Výuka pomocí tabletů a dalších technologií dává školám obrovské možnosti. Jenže děti a často ani učitelé je neumí dost dobře využít. To chceme naším projektem změnit, jsme první radnicí, která tablety do škol masově zavádí, protože víme, že je děti používají stále častěji a možná ani netuší, že mohou být učebnicemi 21. století,“ řekl Ondřej Balatka, radní Praha 6 pro školství a vzdělávání.

V první řadě se musí s těmito technologiemi naučit dobře pracovat učitelé. Právě v rámci projektu budou využívat dostupné vzdělávání materiály pro potřeby výuky, v ideálním případě i takové materiály vytvářet a začleňovat je vhodným způsobem do výuky.

„Účel využití dotykových zařízení z projektu Škola na dotek si stanovuje každá škola podle svých pedagogických záměrů a profilací, některé se např. chystají využívat nové počítače jako jazykové laboratoře, jiné na podporu technických a přírodovědných předmětů a mnoho dalších,“ řekl Balatka.

Za projekt zaplatí Praha 6 celkem 10 miliónů korun. „Příspěvek radnice bude maximálně 90 procent, zbytek hradí škola z vlastních peněz. To bude školy motivovat k tomu, aby i za své peníze měly co nejkvalitnější výuku,“ řekl Balatka.

Konkrétní typ tabletu si vybíraly jednotlivé školy samy, tak aby co nejlépe vyhovovaly jejich vzdělávacím programům a možnostem. Na projektu spolupracuje s Prahou 6 také odborník pražské Univerzity Karlovy:

„Každá škola je jiná – má jiné podmínky, zaměření, žáky, učitele i cíle využívání tabletů – musí uspokojování těchto individuálních potřeb navazovat na zkušenosti a dosavadní počítačové vybavení, které se samozřejmě také různí. Naopak strukturované vzdělávání pedagogů bylo organizováno společně pro všechny učitele, ředitele a ICT metodiky městské části tak, aby si mohli vzájemně předávat zkušenosti a příklady dobré praxe. Jako užitečná se ukázala i podporou ředitelů formou supervize, v rámci které zástupci škol společně se supervizory řešili problémy a otázky, které realizace projektu postupně přinášela. Dlouhodobě se totiž ukazuje, že samotné dodávky technologií, jako jsou tablety, ve školách selhávají, pokud nejsou podpořeny dalšími pomocnými opatřeními,“ říká PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.

Podpoře učitelů v této oblasti se dlouhodobě věnuje, zmíněnou problematiku vyučuje na Katedře informačních technologií a technické výuky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

Dodavatele samotných přístrojů si vybere každá škola zvlášť prostřednictvím výběrového řízení. Radnice Prahy 6 pak vypsala jednu souhrnnou veřejnou zakázku na poskytovatele vzdělávacích aktivit a metodické podpory pro všechny pedagogy zapojené do projektu, jehož vítězem se stala společnost Boxed, s. r. o.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků