Hlavní obsah

Stavba železničního koridoru si vyžádá změnu koryta Třebovky

Novinky, Stanislava Dvořáková

Ke konci měsíce března byla zahájena výstavba projektu Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí, který je nutný vzhledem k současné modernizaci dopravy požadující co nejvyšší rychlost vlaků.

Foto: Stanislava Dvořáková

Stávající výpravní budova, která byla vyhlášena kulturní památkou, zůstane zachována i když se pro provoz využívat nebude.

Článek

Současný požadavek na vyšší efektivnost vlakové dopravy si vyžádal modernizaci trakčního vedení, napájení a zabezpečovacího zařízení na hlavní trati Praha-Ostrava. Toto se dotklo ústeckoorlického úseku, což představuje nejen podstatné změny železniční tratě, ale i okolní přírody. Nákladná stavba zahájená letos v březnu má být ukončena v březnu roku 2015. Během této výstavby navíc ke komfortu cestujících přispěje v samotném Ústí nad Orlicí nová výpravní budova, úprava nástupiště a velké parkoviště.

Práce byly zahájeny demolicí budov a skladiště na kerhartické straně železniční stanice. Stávající výpravní budova, která byla v roce 2010 vyhlášena kulturní památkou, zůstane uprostřed kolejiště. Pro řízení dopravy a odbavování cestujících se však již využívat nebude.

Nový objekt budou tvořit dvě zvýšená ostrovní nástupiště se čtyřmi nástupními hranami o celkové délce 1350 metrů. Mimoúrovňový přístup k vlakům zajistí podchod, kde budou navíc k dispozici dva výtahy.

Další práce byly odstartovány na úseku vedeném v ostrém oblouku, který nahradí přeložka tvořená soustavou tří mostů přes řeku Třebovku, silnici druhé třídy a soutok Třebovky s Tichou Orlicí. Koryto Třebovky se tak bude muset upravit a posunout.

Trvání těchto prací se předpokládá po dobu devíti měsíců, kdy je zároveň plánovaná úplná uzávěrka prostoru Mendrik. V této době budou provedeny přeložky kolizních inženýrských sítí, výstavba nového silničního mostu přes řeku Třebovku, opěrné zdi pod silnicí II/315, silniční estakády přes louku zvanou Královka a soustava tří železničních mostů pro plánovanou přeložku železničních tratí.

Přestavba si vyžádá četná omezení pro dopravu i obyvatelstvo. Mimo stanovení objízdných tras pro automobilovou a autobusovou dopravu se jedná o samotnou dopravu na nádraží. Na železniční zastávku je nutné od křižovatky U Avionu dojít pěšky, protože dojezd autobusů musel být zrušen. Určité omezení doznají i uživatelé cyklostezek a oblíbených turistických tras.

Reklama

Výběr článků

Načítám