Sochařský park u Horního Dvora nabízí setkání s uměleckými díly i daleké výhledy

Novinky, Josef Zajíc

Sochařský park u Horního Dvora v Těrlicku-Hradišti má své místo na kopečku a poskytuje pěkné místo k odpočinku i zajímavé výhledy na Těšínské Beskydy.

Foto: Josef Zajíc

Tomáš Franta, ČR: Baroko v Čechách a na Moravě pro Vendulku.

Sochařský park leží na vyvýšeném místě na okraji Těšínské pahorkatiny jihovýchodně od Babí hory, která ční do výše 423 metry nad mořem.

Galerie v přírodě tu byla založena prvními kamennými sochami v roce 2002, kdy byly tyto skulptury přepraveny z hornického muzea LANDEK PARKU, kde se konají mezinárodní kamenná sochařská sympozia. Svá díla umělci věnovali různým místům v Moravskoslezském kraji.

Sochařský park v Těrlicku-Hradišti byl slavnostně vyhlášen v roce 2009. Od té doby na rozlehlém pozemku přibývá počet jedinečných kamenných soch, které dominují přírodě a doplňují rozhledy na Těšínské Beskydy.

Na kopec je možné dostat se z Havířova přes jižní část Těrlické přehrady, která má v současné době nízký stav vody a tak jsou odhaleny břehy, které za normálních okolností nejsou vidět. Cesta pokračuje po silnici č. 11. Za přehradou je třeba zabočit vpravo na silnici č. 474 a po 1880 metrech odbočit vlevo na Hradiště, Dolní Dvůr ve směru na Koňákov.

Po odpočinku je možné pokračovat až do Horního Žukova, kde se dá postupně napojit na dálnici R 48 až do Českého Těšína. Kdo se vydá na kole, tak po vyšlapání kopců ho čekají nejen krásné rozhledy, ale i pěkné sjezdy.