Hlavní obsah

Snem motocyklového kaskadéra Pavla Vika je titul mistra světa

Novinky, Leona Roháčková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stuntriding neboli kaskadérství na motorce učarovalo Pavlu Vikovi z Hradce Králové už v mládí. Riskantní jízdě na silném stroji se profesionálně věnuje devět let, do sedla první motorky se vyhoupl ve třinácti.

Foto: Leona Roháčková
Článek

Stoj na řídítkách, jízdu na nádrži, otočky na předním kole a další triky trénuje Pavel denně. „Chtěl bych získat titul mistra světa,“ netají se životním cílem dnes devětadvacetiletý kaskadér.

Na motorku se poprvé posadil ve 13 letech. "Začínal jsem na Jawě Pionýr a později přesedlal na v tehdejší době luxusního Simsona. Na tomto doslova pekelném stroji jsem poznal první adrenalinové a kaskadérské zážitky," usmívá se při vzpomínce na své začátky. Velkou motorku osedlal Pavel zhruba v sedmnácti. 

V roce 2000 koupil dvě havarované YAMAHY YZF-R6. "Jednu jsem po obrovském úsilí vymazlil do původního a originálního stavu a z druhé vytvořil otlučenou motorku pro velmi divoké začátky stuntridingu," říká Pavel.

Do toho se pustil na letišti Miskolez, kde spolu s kamarády zkoušel napodobovat kousky světových kaskadérů, například Kevina Carmichaele, Graiga Jonese či Pavla Hanzlíka. V květnu 2002 dostal nabídku předvést své umění na motorkářském srazu BROĎÁK 2002. "Bylo to mé úplně první vystoupení před početným publikem a dokonce prý i úspěšné," připomíná si kaskadér premiéru před publikem.

Od té doby mohlo jeho vystoupení obdivovat obecenstvo po celé republice. Jezdí na tuningové a motoristické srazy, vystupuje na firemních akcích. Stuntridingem dnes živí i rodinu. 

O tom, že to není zrovna lehký "chlebíček", svědčí i Pavlovy úrazy. Natažené vazy a svaly, naštípnuté kosti. Přesto tvrdí, že kaskadérství je bezpečnější, než jízda po běžné silnici. "Já jezdím jen tam, kde je to bezpečné nejen pro mne, ale i pro diváky. Nikde nejsou stromy, patníky, nebezpečné zatáčky. A také mi nevládne rychlost," podotýká.

Na silnici Pavla Vika coby motorkáře neuvidíte. Skončil před pěti lety také kvůli dvěma kamarádům. Oběma se jízda na motorce stala osudnou. "Ondra Lelek převážel motorku z mosteckého okruhu do Prahy. Pár dní předtím jsme se spolu setkali v Brně a bavili se o tom, že silnice nejsou vůbec bezpečné a že jezdíme jen v nejnutnějších případech. Jezdil pomalu, předpisově a stejně se mu to stalo osudným. O pár měsíců později jsem přišel o dalšího výborného kamaráda, kaskadéra Pavla Hanzlíka. V tu chvíli se ve mě všechno zlomilo," nebrání se dojetí. 

Sezona motocyklového kaskadéra začíná v dubnu a končí v říjnu. Před sezonou roku 2012 se Pavel Vik bude mít čas věnovat novému přírůstku v rodině, dcerce Nellince.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám