Hlavní obsah
Část informačního letáku s podrobným programem. Foto: Stanislava Dvořáková

Při závodech automobilů do vrchu v Ústí nad Orlicí padl český traťový rekord

Mezinárodní závody automobilů do vrchu pořádal Auto-klub a město Ústí nad Orlicí za podpory Pardubického kraje v sobotu a neděli 28. a 29. května.

Část informačního letáku s podrobným programem. Foto: Stanislava Dvořáková
Při závodech automobilů do vrchu v Ústí nad Orlicí padl český traťový rekord

Poslední víkend v květnu je ve vrchařském kalendáři vyhrazen jednadvaceti zatáčkám ústecké závodní tratě o délce 3650 m a převýšení 269 metrů. Od roku 1990 jsou závody pořádány jako mistrovství České republiky, Slovenska a Rakouska, včetně závodů statutu FIA. Je to pohár FIA CHALLENGE, kategorie sportovních a cestovních vozů a mistrovství Evropy FIA HISTORIC.

Absolutní rekord tratě drží od roku 2005 Španěl Ander Vilariňo na hondě v čase 1:47:76 s průměrnou rychlostí 121,94 km/hod. Nejrychlejší jízda českého pilota Milana Svobody je z loňského roku v čase 1:51:14.

Letošní závod byl od pátečního příjezdu závodníků až po sobotní trénink a závodní jízdy poznamenán stálým deštěm s teplotou 15°C. I přesto byl u startu nezvyklý počet diváků, kteří přišli povzbudit 107 startujících z šesti zemí Evropy, zastoupených 102 závodníky a 5 závodnicemi.

Nedělní ráno bylo již s modrou oblohou a příjemnou teplotou 22°C. V 10.50 hodin první závodní jízdu otevřely historické formule 3, tzv. doutníky. Závody pak pokračovaly skupinami E1 + E2, A a N sportovních a cestovních vozů. V 17.30 hodin bylo provedeno slavnostní vyhlášení a ocenění vítězů všech skupin. Absolutním vítězem v novém českém traťovém rekordu 1:50:27 se stal Jaroslav Krajči, druhý byl Václav Janík a třetí Otakar Krámský.

Za bezpečnost náročného závodu odpovídal ředitelský sbor, v čele s Miroslavem Urbanem, a zhruba 130 dobrovolných pracovníků. Zastoupen byl jak zdravotní personál včetně sanit, tak hasiči a cisterna. Od minulého roku byla pořadatelská služba posílena i městskou policií, aby byl lépe zajištěn dohled na neukázněné diváky. I když u serpentin vedoucích na Andrlův chlum je umístěno bezpočet cedulí Zakázaný prostor, přesto tato místa vyžadují zvýšený dohled.

Průběh závodu všech skupin byl letos bez zdravotních komplikací i větších kolizí. Jen v jednom případě to byl kontakt se svodidly, v dalším proražený blok motoru ojnicí.

Záznam z těchto závodů lze shlédnout na ČT4 Sport v pořadu Svět motorů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků