Hlavní obsah
Smyslem soutěže je umožnit dětem vyzkoušet si roli učitele a zapojit se aktivně do vyučování. Foto: Magistrát města Plzně

Plzeňští žáci si vyzkoušeli roli učitele

Třetí ročník celoměstské soutěže plzeňských základních škol Vyzkoušej si být učitelem má své vítěze.

Smyslem soutěže je umožnit dětem vyzkoušet si roli učitele a zapojit se aktivně do vyučování. Foto: Magistrát města Plzně
Plzeňští žáci si vyzkoušeli roli učitele

První cenu v kategorii hodnocené odbornou porotou si po pátečním finále 17. června odnesl Ondřej Ziegler z 10. základní školy za prezentaci k tématu Periodická soustava prvků, vítězem hlasování veřejnosti se stala Natálie Nová z 25. základní školy, jež zpracovala výukový materiál na téma Vzpomínka na Jana Palacha.

„Soutěž není jen o tom, že si žáci vyzkouší, jak náročná může být pro pedagogy příprava témat do hodiny. Výsledné výukové materiály vytvořené školáky mohou naopak být i inspirací pro pedagogy. Ukážou jim, jak s informacemi pracují děti, jakému typu jejich zpracování dávají přednost a podobně,” uvedla náměstkyně primátora pro oblast školství a sociálních věcí Eva Herinková, která nad soutěží převzala záštitu.

Smyslem soutěže je umožnit dětem vyzkoušet si roli učitele a zapojit se aktivně do vyučování. Každý žák měl za úkol vytvořit interaktivní výukový materiál pro libovolný předmět a ve školním kole jej prezentovat před třídou. Pro tvorbu svých 10 až 15 minut dlouhých prezentací děti využily různé programy, nejčastěji PowerPoint, volily také různá témata.

„V letošním ročníku soutěže postoupilo do meziškolního kola 15 prací z pěti základních škol, konkrétně z 1., 2., 7., 10. a 25. základní školy. Odborná porota z nich vybrala pět nejlepších, jejich autoři se dnes utkali ve velkém finále v Centru robotiky,” uvedla Iveta Hrotková z Domu digitálních dovedností, jež soutěž pořádá.

Školáci si vybírali různá témata ke zpracování výukového materiálu. Věnovali se například herci, režisérovi, výtvarníkovi a producentovi Timu Burtonovi, fyzikovi a matematikovi Isaacu Newtonovi, práce se zaměřily také na prezentaci Norska, na Západní Evropu a další.

Finále soutěže se uskutečnilo v pátek, na základě verdiktu poroty získal první místo Ondřej Ziegler (10. základní škola, téma Periodická soustava prvků), na druhém místě skončila Klára Kurtanovová (7. základní škola, téma Norsko), třetí místo obsadil Petr Kanaloš (10. základní škola, téma Bezpečnost na internetu). Vítězem hlasování veřejnosti je Natálie Nová (25. základní škola, téma Vzpomínka na Jana Palacha).

Soutěž pořádá Dům digitálních dovedností, tedy moderní městské volnočasové centrum, které provozuje Správa informačních technologií města Plzně. Centrum zaměřuje svou aktivitu na vzdělávání pomocí nejnovějších informačních technologií. Dům digitálních dovedností nabízí volnočasové aktivity v Plzni pro děti, dospělé i seniory. Hlavním jeho cílem je rozvíjet znalosti z oblasti informačních technologií a objevovat jejich praktické využití v každodenním životě. Pro děti pořádá řadu celoročních zábavně vzdělávacích kroužků a příměstských táborů. Všestranně zaměřená nabídka je připravena i pro dospělé zájemce a seniory.

Soutěž se uskutečnila v nově vzniklém Centru robotiky, které stejně jako Dům digitálních dovedností patří pod Správu informačních technologií města Plzně a zaměřuje se primárně na podporu technického vzdělávání u dětí a pedagogů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků