Hlavní obsah

Ostravský železniční uzel projde modernizací

Novinky, Josef Zajíc

Centrální komise Ministerstva dopravy České republiky projednala a schválila studii proveditelnosti železničního uzlu Ostrava pro další projektové přípravy. Také byla schválena Studie proveditelnosti Beskydy.

Foto: Josef Zajíc

Ostrava 6.2.2017 Ostravský železniční uzel projde modernizací. Ostrava, hlavní nádraží - směr Stodolní.

Článek

V rámci Ostravského železničního uzlu Centrální komise Ministerstva dopravy České republiky projednala a schválila další postup projektové přípravy. Vítězná varianta představuje kompletní opravu dosud nemodernizovaného úseku železničního uzlu Ostrava mezi stanicemi Ostrava - Svinov a Ostrava hlavní nádraží včetně zřízení nového mimoúrovňového přesmyku, který odstraní kolizní jízdy v jednotlivých směrech.

„V rámci úprav předpokládáme ztrojkolejnění úseku mezi stanicemi Ostrava - Svinov a Ostrava hlavní nádraží. Modernizace zajistí průjezd vlaků rychlosti 120km/hod. V ostatních úsecích ostravského železničního uzlu se například prodlouží nástupiště Ostrava - Stodolní ze stávajících 200 metrů na 300 metrů. Rekonstrukcí projde také stanice Ostrava - Střed,” uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Celkové investiční náklady zvolené varianty činí 7,648 miliard korun. Jedná se o vysoce ekonomicky efektivní investici. Samotná realizace projektu se předpokládá v letech 2021 - 2025. V letošním roce se plánuje vypsání soutěže na projektanta přípravné dokumentace a záměru projektu stavby, v roce 2019 následná soutěž na zpracování projektové dokumentace.

Podbeskydské tratě čeká elektrizace

Koncem minulého roku schválila centrální komise Ministerstva dopravy České republiky Studii proveditelnosti Beskydy. Jako ekonomicky efektivní se prokázala investice do celého úseku Ostrava - Kunčice - Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice a do úseku Studénka - Štramberk.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje kompletní modernizaci trati, jejich elektrizaci, zkapacitnění úseku z Vratimova do Frýdku-Místku a vybavení nejmodernějším zabezpečovacím zařízením. Současně správce infrastruktury opraví všechny zastávky a stanice, které doposud neprošly žádnou úpravou. Samozřejmostí bude zajištění bezbariérových přístupů. Plánovaná investice přinese výrazné provozní úspory dopravcům, vyšší komfort pro cestující a podstatné zkrácení jízdních dob vaků.

„V současné době není stanoven harmonogram stavby. Stavební činnost bude probíhat v několika etapách. Pokud v průběhu přípravy nenastanou závažnější komplikace, může samotná výstavba první etapy začít po roce 2020. Pro úsek Ostrava - Kunčice - Frýdek-Místek - Ostravice se zahájí ještě letos práce na dalším přípravném stupni, dokumentaci pro územní rozhodnutí. V případě jeho získání je možné navázat přípravou samotného projektu stavby, který je zakončen stavebním povolením,” informovala Kateřina Šubová ze SŽDC.

„Kompletní náklady na modernizaci úseku Ostrava - Kunčice - Valašské Meziříčí, včetně odbočky Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice, činí 10,5 miliardy Kč. Na úsek Sedlnice - Štramberk pak 2,4 miliardy korun. Podle rozhodnutí centrální komise začne SŽDC v současné době připravovat úsek Ostrava - Ostravice za 6,8 miliardy korun. Zbylé části projdou aktualizací v nákladech,” dodala Kateřina Šubová 

Reklama

Výběr článků

Načítám