Hlavní obsah

Nové nádraží v Ústí nad Orlicí už slouží cestujícím, první vlak přijel o půlnoci

Novinky, Stanislava Dvořáková

V neděli 16. listopadu o půlnoci zastavil první vlak na novém hlavním nádraží v Ústí nad Orlicí, čímž byla ukončena výluka trvající od 16. března a bývalé nádraží bylo uvedeno opět do provozu.

Foto: Stanislava Dvořáková

Výluka ukončena a pro cestující je opět v provozu nově upravené hlavní ústecké nádraží.

Článek

Od pondělí 17. listopadu se pro cestující otevřelo nově upravené hlavní nádraží v Ústí nad Orlicí. I když celá stavba "Průjezdu železničním uzlem Ústí nad Orlicí" není dosud dokončena, prostory nádraží jsou upraveny tak, aby byly pro provoz osobní i rychlíkové dopravy bezpečné. 

Funkční je vstupní objekt, kde je umístěn informační systém, pokladny, čekárna, sociální zařízení a zázemí. Toto navazuje na informační tabule v podchodu pro vstup k jednotlivým nástupištím.

Ve stanici je možný nástup do všech osobních vlaků a rychlíků ve směru Praha i opačném Česká Třebová a Letohrad. Otevřen je i příjezd pro automobily od města, zároveň s nově vybudovaným parkovištěm pro 123 aut. Navíc jsou opět zajištěny spoje z autobusového nádraží ve městě na tuto železniční stanici.

Současně se zahájením provozu na hlavním nádraží byl pro pěší a cyklisty zpřístupněn podchod vedoucí od města z Nádražní ulice. Podchod zároveň umožňuje i opětovné napojení na trasu spojující město s Kerharticemi.

Po dobu výluky do všech vlaků osobní dopravy, včetně pravidelně zastavujících rychlíků, bylo možné nastoupit a vystoupit pouze na zastávce Ústí nad Orlicí-město. Letohradská část hlavního nádraží z důvodu úpravy železničního svršku, pokládání kolejí a výhybkové soustavy byla zcela mimo provoz a veškerá železniční doprava do Letohradu byla zajištěna náhradní autobusovou dopravou ze stanice Ústí nad Orlicí-město.

V současné době je opět zastavování vlaků rozděleno na hlavní nádraží a zastávku Ústí nad Orlicí-město, jak tomu bylo před zahájením výluky. Rychlíky budou zastavovat pouze na hlavním nádraží, na zastávce Ústí nad Orlicí-město pak jen osobní a spěšné vlaky.

I když celý projekt není dokončen a cestující musí v některých místech procházet staveništěm a dbát pokynů zvýšené bezpečnosti, otevření provozu hlavního nádraží znamená podstatný přínos pro pohodlné cestování.

Reklama

Výběr článků

Načítám