Hlavní obsah

Nová "vltavská bible" počítá se zdvojnásobením počtem lodí na řece

Novinky, Petr Pokorný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) dokončila klíčový materiál, který se má stát pro všechny zainteresované subjekty návodem postupu a směru rozvoje Vltavy jako jednoho turistického produktu od pramene na šumavské Kvildě až po labský soutok u Mělníka.

Foto: JCCR

Lodě na řece v Týně nad Vltavou.

Článek

Hlavním, společným a sjednocujícím cílem nové „vltavské bible“ je zvýšení návštěvnosti, rozvoj turistické infrastruktury a udržitelnost cestovního ruchu, po celém jejím 430 kilometrů dlouhém toku.

„Vltavská vodní cesta se stane novým letním resortem po celé její délce a bude místem, ve kterém si místní obyvatelé i turisté umí život užít ve vzájemném souladu, společně interagují a sdílejí zážitky,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Snaha prezentovat a rozvíjet Vltavu jako jeden ucelený atraktivní turistický cíl od Šumavy až po Mělník, byla inspirací k vytvoření společného nadregionálního projektu Jihočeského a Středočeského kraje „Vltava, řeka plná zážitků“. Jeho iniciátorem a garantem je JCCR, jejím partnerem pak Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR). Projekt se ovšem netýká pouze vlastní řeky jako vodní cesty, ale i jejího okolí, cyklotras, památek a dalších atraktivit.

„Vltava je národní řekou, která každoročně spojuje mnoho lidí s podobným zájmem. Nejpopulárnější je její splouvání na lodích, ale oblíbené jsou i pěší výlety podél břehu nebo sledování toku vody ze sedla jízdního kola,“ poznamenal Polášek.

Marketingová strategie Vltavská vodní cesta 2022 počítá do roku 2022 se zdvojnásobením počtu proplavených lodí. Ze stávajících cirka 57 na 115 tisíc. Se vzrůstajícím počtem turistů ovšem také například hrozí, se jich na jednom místě sejde neúnosně mnoho. Dalším z cílů strategie proto je rovnoměrné vytížení vodní cesty v průběhu sezóny.

„Řeka Vltava má obrovský potenciál přitáhnout mnoho návštěvníků nejen na vodu samotnou, ale i do jejího širšího okolí. Naším cílem je co nejvíce ovlivnit, aby návštěvníci byli ve správnou dobu na správném místě,“ dodal Polášek.

Reklama

Výběr článků

Načítám