Hlavní obsah

Návrhy ostravských studentů, jak získat nové zákazníky, zaujaly brumovického výrobce ponožek

Novinky, Libuše Miarková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I přes značnou domácí a zahraniční konkurenci se brumovické firmě „Moravec kvalitní ponožky“ každoročně daří zvyšovat produkci. Letos dosáhla obratu ve výši 23 miliónů korun, přitom třetinu výrobků vyváží na evropský trh.

Foto: Libuše Miarková

Studenti při vyhodnocování semestrálních prací v předmětu Ekonomika a řízení podniku.

Článek

Vedení společnosti se zamýšlí, jak v dalších letech získat nové zákazníky. K řešení tohoto úkolu přispěli také studenti Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě. V rámci předmětu Ekonomika a řízení podniku pod vedením pedagožky Jindry Peterkové šestadvacet dvojic zpracovalo semestrální práce se zadáním: Zvýšení odbytu o deset procent u dvou druhů ponožek – pro seniory a sportovce.

Ve středu 14. prosince Vladislav Moravec, jednatel brumovické výrobní firmy, zavítal mezi studenty a budoucím ekonomům poděkoval za podnětné návrhy. Některé využije v praxi. Například analýzu Katarzyny Czerné a Elišky Báhrové o prodeji ponožek pro české seniory.

V té souvislosti děvčata zjistila, že starší lidé by uvítali ponožky nerolovací, dobře roztahovatelné, protiskluzové, netlačící, se zpevněnou patou a bez ozdob. Z materiálu upřednostňují bavlnu, vlnu a froté. Studentky stanovily také přijatelnou cenovou relaci ponožek pro seniory a vybraly cílové skupiny důchodců, jež doporučují oslovit. 

„Návrh Katarzyny Czerné a Elišky Báhrové otestujeme v praxi nejdříve v našem opavském regionu. Osvědčí-li se, rozšíříme ho i v rámci kraje, případně celé republiky,“ uvedl Vladislav Moravec.  

Na ponožky pro sportovce se ve své semestrální práci zaměřily Kateřina Bělocká a Vanda Čípová. Informace získaly z Klubu českých turistů v Mořkově. Prozkoumaly trh, navrhly vzhled a vlastnosti ponožek, odhadly tržby, náklady i zisk, stanovily věcný a časový harmonogram realizace.

„Velmi oceňuji také projekt Barbory Dobrovolné a Lucie Daňkové zaměřený na zvýšení prodeje ponožek pro sportovce. Děvčata přišla s tak originální myšlenkou, že bych ji zatím nerad prozrazoval do médií,“ uvedl Vladislav Moravec. „Potěšilo mne, že všechny jmenované studentky projevily zájem o další spolupráci, což v naší firmě, kde občas trpíme provozní slepotou, vítáme. A to nejen při inovaci výroby, ale také při optimalizaci sociálních sítí a webových stránek naší firmy.“

Ekonomická fakulta má zájem o spolupráci s dalšími firmami

Jindra Peterková, pedagožka z ostravské Ekonomické fakulty, je s výsledky svých svěřenců nad míru spokojena.

„Opět se potvrdilo, že větší propojení s výrobní praxí je prospěšné pro studenty i firmy. Chtěla bych vyzvat české výrobce, kteří by měli zájem o spolupráci s naší fakultou, nechť se ozvou na adresu jindra.peterkova@vsb.cz. Tak jak to udělal před rokem Vladislav Moravec, když si na zpravodajském portálu Novinky.cz přečetl o přínosu semestrálních prací studentů pro výrobní družstvo Slezská tvorba Opava.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám