Článek
Asfaltové záplaty byly položeny v loňském roce před začátkem zimního období jako provizorní oprava, která měla zajistit, že nedojde k uvolňovaní jednotlivých dlažebních kostek.
Ty se uvolňovaly provozem trolejbusů. Destruktivní pro jejich uložení v pískovém loži byla i loňská uzávěra Havlíčkova nábřeží kvůli nutným opravám, jejichž investorem byly Ostravské vodárny a kanalizace, a.s.
Ulice 28. října sloužila jako objízdná trasa, opravy se časově protáhly a společnost vzhledem k nastupující zimě nestihla uvést komunikaci do původního stavu. Město Ostrava proto přistoupilo k nouzovému řešení pro zimní období formou asfaltových záplat.
„V právě probíhající fázi oprav bude dočasně navrácena dlažba z kostek, avšak konečná úprava tohoto úseku bude pokračovat až v příštím roce. Je totiž potřeba opravit kanalizační přípojky přilehlých domů,” upřesnil radní města Ostravy pro dopravu Lukáš Semerák.
„Ve finální fázi dojde k vybudování betonové vany, do jejíhož povrchu bude zakomponována dlažba. Splní se tím jak požadavky památkářů, tak požadavky provozní, kdy bude takto položená dlažba dostatečně pevná i pro provoz kloubových trolejbusů,” dodal Lukáš Semerák.
Podle informací z Magistrátu města Ostravy provoz městské hromadné dopravy během první fáze přerušen nebude, jen se v některých fázích oprav posunou trolejbusové zastávky.
Při opravě se budou střídat dvě technologické fáze. Vždy přibližně týden budou pracovníci odstraňovat asfaltové záplaty, na jejíchž místo vrátí dlažbu. Dalších dvacet osm dní musí vše pečlivě zrát. Tento postup se bude opakovat na čtyřech místech.
Aktuálně se již zpracovává projektová dokumentace konečné fáze opravy tak, aby i přes provoz trolejbusů nedocházelo k deformacím dlážděné vozovky, která je zde proto, že se jedná o památkovou zónu.