Hlavní obsah

Na opeře Rigoletto se podílí velmi silný inscenační tým, míní dramaturgyně Linda Keprtová

• Aktualizováno
Novinky, Robert Rohál

Není to tak dlouho, co měla ve Státním divadle v Košicích úspěšnou premiéru opery Dialogy karmelitek, kterou režírovala dramaturgyně košické opery Linda Keprtová. V těchto dnech se podílí na přípravě další opery Rigoletto, ta bude mít premiéru 10. května.

Foto: archiv Lindy Keprtové

Dramaturgyně a režisérka košické opery Linda Keprtová.

Článek

Máte krátce po premiéře opery Dialogy karmelitek, které jste režírovala a jste i autorkou scény. Jaké jsou první ohlasy a jaké vaše pocity?

Krásná otázka, protože ohlasy diváků a kolegů jsou zatím velmi milé a potěšující a představení jsou velmi hojně navštěvované. Trošku se ostýchám mluvit o svých pocitech z tohoto představení, protože jsou velmi hřejivé, i když se přiznám, že pro mě osobně byla inscenace Dialogy karmelitek zatím tou nejnáročnější.

Jak jste v Košicích vlastně dlouho a co chcete nabídnout v příští sezóně? Máte v hlavě dílo, které byste ráda inscenovala?

V košickém divadle budu letos končit druhou sezónu. Pokud se ptáte na dramaturgii - s šéfem opery Karolem Kevickým bychom rádi nabídli pestrost, která se však probouzí v jednotné linii. Tato sezóna nabídla Pucciniho jednoaktovky, ke kterým byl přizván skvělý režisér J. A. Pitínský, dále tu zazněla slovenská premiéra Dialogy karmelitek, a v neposlední řadě také oslavujeme Verdiho výročí jeho Rigolettem. Příští sezóna se bude více lavírovat mezi snem a realitou, mezi fatální vášní a divadelní lehkostí.

Dramaturgicky i jako asistentka režie se podílíte na připravované Verdiho opeře Rigoletto, kterou režíruje Peter Gábor a diriguje Peter Valentovič. Proč zrovna tito dva pánové?

Protože jsou oba výborní ve své profesi. Pan režisér Gábor je jeden z nejtalentovanějších režisérů své generace, a totéž platí i o panu dirigentovi Valentovičovi. Myslím, že se na této inscenaci podílí velmi silný inscenační tým. Tým s jasnou vizí a s jasným názorem.

Budete i nadále hostovat v jiných divadlech, jako tomu v minulosti v Ostravě, Opavě nebo Liberci? Myslíte, že podobné "hostovačky" člověka posouvají dopředu?

Příští sezónu startuji v divadle J. K. Tyla v Plzni, s Verdiho Traviatou, pohostinsky bych se také měla v další sezóně opět vrátit do Liberce, zavítat bych měla také do Českých Budějovic. Statut hosta je vždy záležitostí velmi příjemnou, do určité míry výjimečnou a zároveň velmi poučnou. Každé divadlo má svá specifika, své šašky i svůj půvab. Mně osobně tato setkání velmi těší a vyhledávám je s otevřenou náručí.

Dovedete poslouchat i jinou hudbu než je třeba ta operní, tzv. vážná?

Teď jste mne přistihnul. Hudbu jiných žánrů neposlouchám skoro vůbec, spíše jen pasivně. Jsem v tomto ohledu velmi nevzdělaná. Hudby je kolem mne stále tolik, že snad ani není čas ji ještě aktivně vyhledávat. Když bych se však měla rozhodnout, jaký hudební styl si pustit do sluchátek, byl by to určitě šanson, či obyčejná píseň.

Reklama

Výběr článků

Načítám