Hlavní obsah

Na Horažďovicku se uskutečnil další ročník populární automobilové soutěže

Novinky, Jan Kaše

Pořadatelé automobilové soutěže Rally Agropa připravili pro závodníky přes sedmdesát kilometrů rychlostních zkoušek. Do cíle dojelo 92 posádek.

Foto: Jan Kaše

Průjezd zatáčkou při 8.RZ

Článek

V pořadí již 34. ročník automobilové soutěže Rally Agropa se uskutečnil v sobotu 10.srpna. Pořadatelé z Automotoklubu Pačejov připravili pro posádky celkem 8 rychlostních zkoušek o celkové délce 76 kilometrů.

V rámci Rally Agropa se jely tyto soutěže - Mistrovství České republiky ve sprintrally,  do kterého se přihlásilo celkem 76 posádek, Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, kde soutěžilo 26 posádek a Pohár České republiky v rally, v němž soupeřilo 30 posádek, a Česká Trophy v rally pravidelnosti historických automobilů s 8 posádkami.

První rychlostní zkouška, která vedla z Horažďovic-předměstí do Komušína, odstartovala v sobotu v 8.48 hod., poslední v 16.28 hod. ve Strážovicích.

Největší rychlostní průměr byl dosažen na sedmé rychlostní zkoušce, a to 120 km/hod.

Diváci mohli sledovat nejrůznější značky i stáří soutěžních vozidel. Nechyběly vozy Škoda Fabia S2000, Citroen Xsara WRC, Ford Fiesta R5, Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STi či Citroen DS3. Z těch starších pak samozřejmě byla k vidění Škoda 110 R, Škoda 130LR, Lada VFTS, Subaru Legacy RS či Ford Sierra RS.

Do cíle nakonec dorazilo celkem 92 posádek. Soutěži se nevyhnuly ani nehody, které se ale obešly bez zranění. Z tohoto důvodu nedokončilo rally deset posádek. Další vozidla měla technické problémy, jako například poškozené poloosy a převodovky, uražené kolo či závady na elektroinstalaci.

Absolutní vítězem Rally Agropa se stala posádka Esapekka Lappi-Janne Ferm s vozidlem Škoda Fabia S2000. Na druhém místě skončila česká posádka Jan Sýkora-Martina Škardová s vozem Ford Fiesta R5 před další zahraniční posádkou Matthias Kahle-Christian Doerr s automobilem Škoda Fabia WRC. 

Prvenství v MČR ve sprintrally získala posádka Jan Sýkora-Martina Škardová s vozem Ford Fiesta R5, druhou příčku obsadil Miroslav Jakeš se spolujezdcem Jaroslavem Novákem s Mitsubishi Lancer EVO IX před posádkou Karel Trněný – Václav Pritzl s vozem Škoda Fabia WRC.

V MČR historických automobilů si nejlépe vedl Jiří Kalista s Michalem Šofrem, kteří soutěžili s vozidlem Subaru Legacy RS. Druhé místo získala posádka Jiří Káňa – Martina Kalistová, třetí příčka patřila Jiřímu Navrátilovi se spolujezdcem Vítem Kouřilem (obě posádky s automobily Ford Sierra RS).

V Poháru České republiky zvítězil Jiří Kašpar s Danielem Kabourkem se Škodou Octavia, druhé místo vybojovala posádka Petr Šimurda-Milan Dlouhý se Škodou 130 LR. Pro třetí místo si dojel Tomáš Macháček se spolujezdcem Jiřím Nedbalem s Hondou Civic.

Za zmínku rozhodně stojí i skutečnost, že se na trati objevily celkem čtyři ženy –řidičky. Z nich si nejlépe vedla Martina Daňhelová se spolujezdkyní Karolínou Jugasovou, které se dokázaly s vozidlem Alfa Romeo 147 probojovat na 29. místo v celkovém pořadí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám