Hlavní obsah

Městská nemocnice Ostrava prochází další modernizací

Novinky, Josef Zajíc

V Městské nemocnici Ostrava budou revitalizovány spojovací mosty, které provozně propojí jednotlivé pavilony v areálu.

Foto: Josef Zajíc

Městská nemocnice Ostrava

Článek

Spojovací mosty slouží k převozu pacientů mezi odděleními, ambulancemi a operačními sály, k vnitřní koridorové dopravě pro přepravu stravy pacientům, přesunu materiálu z Centrální sterilizace a zásobování oddělení zdravotnickým materiálem.

Práce v celkové hodnotě 53,129 milionu korun zrealizuje vítěz veřejné zakázky vyhlášené městem Ostrava, kterým je společnost OHL ŽS. Objekt převzala 26. dubna a realizace skončí do 48 týdnů.

„Spojovací mosty, které pocházejí z 80. a 90. let minulého století byly původně určeny pouze pro pěší. Roky jsou už ale využívány pro dopravu koridorovými elektrickými tahači, které váží až  jednu tunu. Jejich nepřetržitým využíváním došlo k poškození nosných i nenosných konstrukcí stavby. Nutnými opravami tedy odstraníme havarijní stav objektů, který je pro chod nemocnice nezbytný,” vysvětlil ředitel Městské nemocnice Ostrava Petr Uhlig.

Samotný komunikační prostor, kterého se revitalizace týká, je umístěn ve druhém podlaží a místy prochází budovami nemocnice. Projekt řeší zateplení obvodového pláště a střechy mostů včetně sloupů, také výměnu oken, dveří a podlahy.

„Od doby realizace nebyly na spojovacích mostech provedeny žádné zásadní rekonstrukce. Protože jsou pro chod nemocnice nezbytné, uvolníme peníze také na jejich opravu. Více než 50 milionů korun poskytneme z fondu pro běžný rozvoj. Běžná údržba, která byla prováděna v pravidelných intervalech, nestačila k odvrácení jejich zhoršujícího se stavebně technického stavu,” dodal náměstek ostravského primátora pro zdravotnictví Zbyněk Pražák.

Součástí veřejné zakázky je také zajištění statiky, sanace sloupů a překladu energokanálu, který se nachází pod spojovacím mostem propojující pavilony H1-H3.

„Statické poruchy sloupů a překladu v kolektoru zapříčinilo masivní zatékání do kontrukce energokanálu přes dilatace a kolem okapových chodníků. V průběhu času navíc docházelo ke korozi ocelové výstuže a následnému oprýskání krycí vrstvy betonu,” doplnila Andrea Vojkovská, tisková mluvčí ostravského magistrátu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám