Hlavní obsah

Město Ostrava spolu s Dobrovolnickým centrem ADRA pomáhají osamělým seniorům

Novinky, Josef Zajíc

Město Ostrava, dobrovolnické centrum ADRA o.p.s., Městská policie Ostrava a Trojhalí Karolina pomáhají s nakupováním základních potravin, drogistického zboží a léků osamělým seniorům a lidem v izolaci, kteří nemají přirozenou síť sociálních kontaktů.

Foto: Zdroj: Adra o.p.s. Ostrava

ADRA o.p.s. Ostrava

Článek

Potřební lidé mohou volat na bezplatnou Zelenou linku 800 199 922. Do projektu je zapojena kromě DC ADRA také Městská policie Ostrava, která obsluhuje Zelenou linku a Trojhalí Karolina, která pomáhá s logistikou.

„Trojhalí Karolina v celé této spolupráci několika organizací poskytuje a koordinuje tak zvanou automobilovou pomoc, tj. poskytuje firemní automobil i s řidičem právě pro zajištění nákupů i jiných služeb. V praxi to může znamenat, že v případě potřeby je naše auto přistaveno pro dobrovolníka DC ADRA, který vše obstará, ale ušetří čas i námahu s přepravou,” popsal spolupráci ředitel Trojhalí Karolina Petr Šnejdar.

Nákupy s nominální hodnotou do pěti set korun jsou dodávány podle potřeby, většinou do jednoho dne od objednání. Podle dobrovolníků nejčastějšími položkami jsou základní potraviny - pečivo, šunka, sýr.

„O nabízenou službu od jejího spuštění 17. března projevila zájem zhruba stovka lidí. Poskytnuta byla prozatím téměř sedmdesáti z nich. Služba je zaměřena na pomoc těm, na které současná situace doléhá nejsilněji, tedy osamělým seniorům a lidem v karanténě, kteří se nemají na koho obrátit. Dobrovolníků je dostatek, nákup dorazí včas. Je nutné, aby o nabízenou pomoc volala ta správná cílová skupina. Těší mě, že vzájemná solidarita mezi lidmi narůstá, ať už se jedná o nákupy, logistiku nebo třeba šití roušek. Chci za to Ostravanům poděkovat,” řekl Tomáš Macura, primátor města Ostravy.

Za nákup lidé zaplatí. Samotná služba je bezplatná. Město dobrovolníky vybavilo ochrannými rouškami a rukavicemi. V současné době má ADRA k dispozici 47 proškolených dobrovolníků z celé Ostravy a okrajových částí. Noví dobrovolníci včetně studentů Ostravské univerzity, budou zapojeni při dalším nárůstu poptávky o tuto službu.

„Do terénu vyrážejí dobrovolníci, kteří jsou poučeni a proškoleni v souladu s doporučeným postupem Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, jak mají v případě karantény postupovat a chránit tak sebe a zároveň klienta před šířením nákazy. Jedna z prvních seniorek kontaktovala Zelenou linku s tím, že je v nouzi a potřebuje nakoupit ještě tentýž den. A stalo se. Dobrovolnice, která bydlí v docházkové vzdálenosti od této paní, s ní zůstane v kontaktu,” uvedla vedoucí Dobrovolnického centra ADRA Ostrava Dagmar Hoferková.

Jak probíhá kontakt:

Po kontaktování Zelené linky koordinátorka vybírá dobrovolníka v nejbližší vzdálenosti od seniora nebo člověka v karanténě. Dobrovolník telefonicky komunikuje s člověkem, který o službu požádal. V domluvený čas dochází k neosobní předávce peněz a nákupního seznamu. Stejně tak je předán nákup a zbylá hotovost.

ADRA (Adventis Development and Relief Agency) je mezinárodní humanistická organizace poskytující pomoc lidem v nouzi. Byla založena ve Spojených státech amerických před více než 50 lety. V České republice DC ADRA o.s.p. byla založena v roce 1994. Koordinuje dobrovolnická centra v 15 městech České republiky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám