Článek
Krátce po 10. hodině se na mlhou zahalený Andrlův chlum začali sjíždět majitelé veteránů Citroën 2CV, známých pod názvem KACHNA. První dorazil z Ústí nad Orlicí, další z Vysokého Mýta, Letohradu a ze Žamberka. Rok výroby jejich veteránů byl 1982 až 1987. Jako poslední dorazil majitel nejstarší "kachničky" z roku 1970, a to až od Náchoda.
I když se parkoviště postupně zaplňovalo dalšími auty, byli to již pouze návštěvníci, kteří se přijeli na veterány podívat. Zájem odpovídal věhlasu těchto autíček i přesto, že starší modely z let 1948-1969 zastoupeny nebyly. Na malém počtu veteránů se podepsalo počasí, ale i tak se bylo na co dívat.
Nejstarší prototyp veterána z roku 1939 "ošklivé kačátko" s karosérií z vlnitého plechu s jediným světlometem, startovaný pouze klikou, lze vidět jen na fotografiích, protože se ve světě zachoval jen ve třech kusech.
Sériová výroba 2CV byla zahájena v roce 1948 a jednalo se o vůz se vzduchem chlazeným čtyřtaktním motorem s malými nároky na údržbu. Tři klíče, šroubovák, kladivo a kleště stačily na rozebrání celého auta. Navíc měkké pérování dokázalo překonat i ty nejrozbitější poválečné cesty. A právě toto odpružení, se kterým se vůz při jízdě na nerovnostech naklání ze strany na stranu, zapříčinilo pojmenování "kachna".
Během 42 let výroby došlo převážně jen na kosmetické úpravy. V 60. a 70. letech byl oblíbeným vozidlem studentů a hippies a později legendou, k níž přispěla svou ďábelskou jízdou i jeptiška ze slavné filmové série o četníkovi ze Saint-Tropez. Za více než 40 let se tak "kachen" objevilo na silnicích bezmála čtyři miiliony.
Přestože poslední vůz sjel z linky 27. července 1990, obrovský zájem sběratelů dává "kachně" naději na život věčný.
O tom všem se přesvědčili nadšení sběratelé a obdivovatelé na Andrlově chlumu. "Kachničky" se odtud vydaly na projížďku přes Ústí nad Orlicí do zhruba 20 kilometrů vzdáleného Letohradu, kde příjemné setkání bylo ukončeno.