Hlavní obsah

Ivančice berou komunikaci s občany vážně

Novinky, Roman Koubek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po dlouhých letech, kdy se mnoho městských úřadů vyhýbalo přímé komunikaci se svými občany ohledně technického stavu města, se začíná blýskat na lepší časy.

Foto: Roman Koubek

Aplikace, kterou pro občany spustilo město Ivančice na svých webových stránkách

Článek

Dát občanům možnost, aby komunikovali s městským úřadem na téma technický stav města, bylo dlouhá léta tabu. Když se na některém z oficiálních webů měst objevila aplikace, která umožnila občanům nahlásit nějaký technický problém nebo nedostatek, byla to spíše výjimka, která potvrzovala pravidlo.

V posledních dvou letech se ale komunikace s občanem stává na mnoha městech prioritou a tato skutečnost se odráží i na již zmíněných oficiálních webových stránkách měst. Na těch se začínají objevovat šikovné aplikace, které umožňují občanům jednoduše ohlásit nebezpečné stavy, nedostatky na městském mobiliáři, nesvítící veřejné osvětlení nebo návrhy na zlepšení.

Jedním z těchto měst jsou Ivančice, které svým občanům nabídly jednak aplikaci na obecné hlášení problémů na území města a zvlášť aplikaci pro ohlašování poruch na veřejném osvětlení.

„V rámci zkvalitňování komunikace s občany města, kterým není lhostejné okolí, ve kterém žijí, město hledalo možnost, jak tyto občany zapojit do veřejného dění. Po průzkumu, jak to dělají v jiných městech a obcích, jsme se dostali k aplikaci hlášení poruch a nedostatků na území města, kterou máme nyní na našich stránkách. Po prvotních obavách, aby se z této aplikace nestalo diskuzní fórum pro trvale nespokojené občany, jsme přistoupili k otestování služby na dva měsíce. Aplikace se nám v tomto zkušebním provozu osvědčuje a občané začali využívat možnosti zapojit se do správy města. Z toho důvodu bude město službu provozovat i nadále, zatím do konce roku 2016,” uvedl ke spuštění aplikace starosta města Milan Buček.

Radnice může konstatovat, že nejméně u dvou třetin podnětů se jedná o nedostatky, které by včas nezaregistrovala. Velkým kladem aplikace je jednoduchá zpětná kontrola veřejnosti a její informovanost, jak se s nahlášenými nedostatky město vyrovnává. Velmi důležité je i to, že se podněty dostávají k odpovědným pracovníkům přímo na odbor investic, správy majetku a právní.

„Takto můžeme rychleji reagovat na jejich řešení. Pokud bude služba ke konci roku vyhodnocena jako přínosná pro město i občany, uvažujeme o jejím provozu i na další léta,” dodal starosta Milan Buček.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám