Hlavní obsah
Foto: Dialog Jessenius

Herečka Marie Doležalová se na Floře učila samovyšetření prsu

Letošní ročník projektu Ruce na prsa, který připomíná ženám význam samovyšetření prsu, čekají už pouze dvě poslední zastávky. Jednou z nich je i pražské obchodní centrum Atrium Flora, kde od 24. června najdou ženy edukativní stánek se speciálním modelem prsou.

Foto: Dialog Jessenius
Herečka Marie Doležalová se na Floře učila samovyšetření prsu

Jednou z prvních žen, která zde prošla odbornou instruktáží, byla v úterý 24. června herečka Marie Doležalová. Na speciálním fantomu si vyzkoušela nejen, jak při samovyšetření správně postupovat, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří.

Stejně jako ona, mohou další ženy a dívky v pražském centru Atrium Flora (3. patro u Intersportu) získat praktické zkušenosti i užitečné rady denně od 11. do 19. hodiny. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů. Stánek zde bude k dispozici až do 6. července.

Obchodní centrum Atrium Flora je tak předposlední zastávkou edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září loňského roku s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás.

„Při loňských návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 1100 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek,“ uvedla ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová.: „Ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc,” dodala.

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7000. „Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“   

Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.

V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.  

Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC, za významné podpory generálního partnera Nadace Agrofert, hlavního partnera ING Životní pojišťovny a jejího projektu For You, logistického partnera AAA Auto, a ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu, Českou obcí Sokolskou a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků