Hlavní obsah

Herečka Marie Doležalová se na Floře učila samovyšetření prsu

Novinky, Kateřina Martykánová

Letošní ročník projektu Ruce na prsa, který připomíná ženám význam samovyšetření prsu, čekají už pouze dvě poslední zastávky. Jednou z nich je i pražské obchodní centrum Atrium Flora, kde od 24. června najdou ženy edukativní stánek se speciálním modelem prsou.

Foto: Dialog Jessenius
Článek

Jednou z prvních žen, která zde prošla odbornou instruktáží, byla v úterý 24. června herečka Marie Doležalová. Na speciálním fantomu si vyzkoušela nejen, jak při samovyšetření správně postupovat, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří.

Stejně jako ona, mohou další ženy a dívky v pražském centru Atrium Flora (3. patro u Intersportu) získat praktické zkušenosti i užitečné rady denně od 11. do 19. hodiny. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů. Stánek zde bude k dispozici až do 6. července.

Obchodní centrum Atrium Flora je tak předposlední zastávkou edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září loňského roku s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás.

„Při loňských návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 1100 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek,“ uvedla ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová.: „Ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc,” dodala.

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7000. „Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“   

Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.

V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.  

Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC, za významné podpory generálního partnera Nadace Agrofert, hlavního partnera ING Životní pojišťovny a jejího projektu For You, logistického partnera AAA Auto, a ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu, Českou obcí Sokolskou a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám