Článek
Autobusová linka číslo 38 vyjíždí z trolejbusové a autobusové smyčky na náměstí Republiky. Projíždí Ostravou po Českobratrské ulici, dále po Sokolské třídě k mostu Miloše Sýkory, okolo ústředního hřbitova, Hranečníku až na zastávku Nová huť Zářičí a zpět.
Vzhledem k tomu, že na této lince jezdí i elektrobusy z vlastního vozového parku dopravního podniku, umožní testování Electronu vzájemné srovnání jejich provozních vlastností. Zapůjčené vozidlo je zajímavé především netradičním umístěním trakčních motorů v zadních nábojích kol.
„Stejnou možnost prezentovat elektrobus jsme v minulosti dali i dalším producentům. Nyní se shodou okolností jedná o výrobek naší dceřiné společnosti Ekova Electric. Jsem zvědav, jaké zkušenosti s ním získáme,” uvedl předseda představenstva Dopravního podniku Daniel Morys.
Technické parametry elektrobusu Ekova Electron:
Zapůjčený Ekova Electron je stoprocentně elektrický nízkopodlažní autobus. Dosahuje délky 11,980 m, šířka 2,550 m, výška 3,270 m. Rozvor náprav 5,940 m. Celková hmotnost 18 000 kg. Trakční akumulátory - LiOn, 265 kWh, maximální celková obsaditelnost 90 osob, stojící 60 - 62 osob. Počet sedadel 28 - 30. Motory v nápravě Ziehl Abegg (2 x 113 kW, snychronní motory s kapalinovým chlazením).
„V rámci plánované obnovy vozového parku bude v následujících letech pořízeno až 40 nových elektrobusů, které se stanou součástí nedávno zveřejněné strategické vize provozovat v ostravské MHD do roku 2020 vozidla bez motorů spalujících naftu,” dodal ředitel Dopravního podniku Ostrava a.s. Daniel Morys.