Článek
Nová cesta i jízda tunelem
Letos v květnu byla dokončena cyklostezka přes tři kilometry dlouhá. Byl vybudován několik desítek metrů dlouhý tunel, lampy pouličního osvětlení a místa, na kterých by měly být odpočívadla.
Cyklostezka, včetně úpravy tunelu, stála 23,9 miliónu korun. Z toho 10 miliónů investovala Technická správa komunikací a 13,9 miliónu Strukturální fond dopravní infrastruktury. „Nynější provoz cyklostezky nic nestojí, cyklostezka nebyla kolaudována, ani dána do užívaní“, říká Michaela Vraná z Magistrátu hl. m. Prahy.
Posprejovaný tunel a nepořádek okolo
Čtyři měsíce tedy cyklostezka zeje prázdnotou, občas na ní zabloudí cyklista nebo bruslař, kterému stejně v projetí tunelu brání obrovské betonové zátarasy. Lidé je přelézají i s kolečkovými bruslemi na nohou.
Tunel je částečně posprejován. Novou asfaltovou cestu pomalu zarůstá plevel a tráva, místy se zmenšila skoro o dva metry.
Část stezky vedoucí přes Žižkov kolem Tachovského náměstí, je i ve dne nebezpečné procházet. Jsou zde místa, kde není vidět, a okolo jsou husté keře, za kterými je nepořádek. Kolem stezky se nacházejí zbytky po kabelech, novinách, krabicích, ale i injekčních stříkačkách.
Termínem otevření bylo i 30. září
„Cyklostezka vznikla jako součást budování Nového spojení a její předběžný termín otevření je 30. září. Tunel bude znovu natřen a určitě ne naposled," odpověděla na další dotaz Michaela Vraná a dodala, že na cyklostezce ještě přibude nové horizontální značení a cyklistické stojany na odpočívadlech.
Proč tedy nebyla cyklostezka otevřena již v květnu tohoto roku? „Zdržení kolaudace a otevření stezky bylo způsobeno nevyřešenými majetkoprávními vztahy mezi ČD, SŽDC, HMP a TSK jako provozovatelem. V květnu proběhl kontrolní den za účasti primátora, se sportovní akcí pro veřejnost, jejímž účelem bylo ukázat pražským cyklistům průběh výstavby této stezky včetně tunelu pod Vítkovem,“ informovala Michaela Vraná.
Termínem otevření se ovšem zatím nestal ani poslední zářijový den.