Hlavní obsah

Během práce sršel Jiří Menzel nápady a pozitivní energií, říká pěvkyně Lenka Schallenberger

Novinky, Robert Rohál

V operním světě se pohybuje pár let, ale koncertní úspěchy slavila už předtím také v Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Španělsku, Rakousku nebo Německu. Působila s ansámbly zabývající se interpretací staré hudby. Nyní čeká pěvkyni Lenku Schallenberger mateřská dovolená.

Foto: Tomáš Laurinčík

Lenka Schallenberger v očekávání - květen 2018.

Článek

Měla jste rozjetou kariéru operní pěvkyně, spoustu nabídek, novou uměleckou agenturu v italském Římě - a najednou jste přerušila práci…?

Ano, je to tak. V mém životě došlo k velkým změnám v osobním životě. S těmito změnami jsem více tíhla k založení rodiny. Souběžně jsem dostala pozvánku k předzpívání do umělecké agentury Ouverture Rome v italském Římě, kde jsem se po úspěšných audicích stala novou tváří této agentury (květen 2017). S agenturou jsme přijali pozvání k působení v Neapoli, Římě a Trieste. Kariéru jsem však přerušila, nejen v Itálii, ale také doma, jelikož s partnerem čekáme za velmi krátkou dobu syna, kterého jsme si moc přáli.

Kdy se plánujete vrátit na jeviště?

Zatím je v plánu letošní listopad, kdy dáváme v Janáčkově divadle mou milovanou operu Káťa Kabanová (Varvara, režie Robert Carsen, pozn. aut.) v rámci festivalu Janáček Brno 2018. Novou inscenaci bych ráda přislíbila o něco později, nejdříve 2019/2020. Do této doby mě čeká pár repríz oper a koncertní činnost, jež není natolik časově náročná na rozdíl od nového zkušebního procesu. Věřím také, že agentura v Římě bude i po mé krátké mateřské dovolené navazovat v naší spolupráci. Chci být však také co nejvíce se svou rodinou. Rodina je pro mě vším, tak uvidíme, jak budeme časově vše zvládat.

Doposud jsme vás znali jako Lenku Čermákovou. Změnila jste si příjmení, proč?

Po jedenácti letech jsem se rozhodla vzít zpět své rodné příjmení Schallenberger, pod kterým by mě mělo publikum zaznamenat právě již na podzim. Vracím se k němu kvůli synovi a také na památku mého tatínka, který nás opustil po těžkém úrazu letos v březnu.

Loni jste spolupracovala s oscarovým režisérem Jiřím Menzelem na opeře Falstaff. Jaké bylo spolupracovat s takovou osobností?   

Na hostování do Košic jsem se vrátila právě kvůli osobnosti pana Jiřího Menzela. Pracovala jsem pod jeho inspirativním vedením v září a říjnu 2017. Nejraději jsem měla výstavbu menších scén, při nichž sršel nápady a pozitivní energií. Byla to odlišná spolupráce od klasických operních režisérů. Tvořil takřka na koleni, každému sólistovi na míru. Vycházel z typologie pěvce nehledě na potřebné společné znaky v alternacích. Docházelo tedy k velmi kuriózním situacím, kdy člověk reagoval na nečekanou nahrávku ze strany kolegy, dokonce již při představení. O legraci nouze rozhodně nebyla. Falstaff má v Košicích velký úspěch.

Působila  jste na několika domácích scénách, ale kde jste doma?

Nejvíce práce jsem měla na domácích scénách, ať už to bylo Národní divadlo Brno, nebo scény v Praze a Ostravě. Rezonují ve mně opery, jež režíroval geniální režisér pan Jiří Heřman. Nezapomenu určitě na překrásnou inscenaci Roberta Carsena Káťa Kabanová. Pracovně nejsem doma v žádné instituci, jelikož nemám stálé umělecké angažmá. S rodinou bydlíme v Brně. Město poskytuje mnohá vyžití a je ideální pro mladé rodiny.

Takže se vrátíte po mateřské opět k divadlu a koncertní činnosti?

Jak jsem již zmínila, tak v plánu je pozvolný návrat na podzim tohoto roku. Nejdůležitější však bude, abychom byli se synem zdraví. 

Reklama

Výběr článků

Načítám