Hlavní obsah

Kinect je hitem letošních Vánoc, prodalo se ho už 2,5 miliónu

Novinky, Miloslav Fišer

Necelý měsíc stačil společnosti Microsoft k tomu, aby prodala 2,5 miliónu systémů Kinect. Novinka nahrazuje u televizní konzole Xbox dálkový ovladač – ten už není potřeba, plně postačí lidská gesta. Do konce roku má americký softwarový gigant v plánu prodat pět miliónů Kinectů.

Článek

Kinect se začal prodávat v Severní Evropě před necelým měsícem. V Evropě je dostupný od 10. listopadu. Velkou poptávku po zařízení zaznamenali prodejci v celém světě, Česká republika není výjimkou.

„Kinect pro Xbox 360 je jedním z velkých prodejních hitů letošních Vánoc. V současné chvíli čelíme obrovské poptávce a většinu dodávek si zákazníci kupují již v předobjednávkách,“ řekl marketingový ředitel Alzy Jan Samko s tím, že před Vánocemi ještě tento trend poroste.

V Česku je možné novinku pořídit už za 3500 korun. Zakoupit je možné také senzor s konzolí Xbox 360 a souborem her Kinect Adventures, který vyjde na 7990 Kč.

Konkurence od Nintenda je na trhu již několik let

Velkým konkurentem zařízení Kinect je v současné době jedna z nejrozšířenějších herních konzolí Wii od Nintenda. Ta si svůj úspěch zajistila především interaktivním ovládáním každé hry.

Hráč neovládá hru pouhým mačkáním tlačítek, ale reálnými pohyby, které by v daných situacích dělal. Na rozdíl od Projektu Natal je ale nutné při hraní na Wii mít vždy v ruce ovladač. [celá zpráva]

Pohybové ovládání her od Nintenda nevyjde naší peněženku tak draho. Konzole se sérií sportovních her a jedním ovladačem stojí 4500 Kč.

Co je Kinect?
A jak to celé funguje? Kinect je v podstatě první senzor na světě, který v sobě kombinuje RGB kameru, hloubkové čidlo, širokospektré mikrofony a samostatný procesor pohánějící proprietární software.Proti běžným 2D kamerám tak novinka dokáže sledovat pohyb celého těla ve 3D režimu, reagovat na pokyny a příkazy a dokonce rozpoznat i změnu zabarvení vašeho hlasu a emocí.Například v akční hře hráč máchne pěstí proti obrazovce, čidla přenesou úder do hry, ve které zasáhne virtuálního soupeře.„Microsoft vyvinul toto zařízení proto, aby rozšířil možnosti zábavy. Aby ukázal, že hraní her není pouze o vysedávání u počítače řadu hodin, ale že dokážeme lidi zvednout ze sedaček a pobavit je,“ Michal Forejt z Microsoftu.

Reklama

Výběr článků

Načítám