Hlavní obsah

Přípravu na Vánoce Češi nepodceňují

Novinky, das

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Advent je pro Čechy důležitým obdobím, spojeným s dodržováním tradic a přípravami na tolik očekávaný Štědrý den. Alespoň to vyplynulo z aktuálního průzkumu společnosti Tesco, který se zaměřil na vánoční zvyky Čechů od prvního adventního týdne až po oslavy Nového roku.

Foto: Profimedia.cz

Necelá polovina domácností si vytváří doma svůj vlastní adventní věnec.

Článek

O tradicích spjatých s adventním obdobím má povědomí naprostá většina z nás. Například přívlastky adventních neděl znalo 97 % dotázaných, většina z nich považuje adventní věnec za nezbytnou součást tohoto období. Doma jej má 81 % domácností, z čehož 61 % poctivě zapaluje svíce každou neděli.

Necelá polovina domácností si pak vytváří doma svůj vlastní věnec, pouze 22 % lidí si jej kupuje již hotový.

Za dekorace se nebojíme připlatit

Ozdoby, barevné řetězy, betlémy a jiné dekorace jsou tím, co vytváří v našich domácnostech tu pravou vánoční atmosféru. To si plně uvědomujeme a nebojíme se za výzdobu utratit větší obnos.

Průzkum ukázal, že 95 % z nás výzdobu pravidelně kupuje. Většinou za ni utratíme 200 – 500 Kč (38 %). Třetina investuje do dekorací částku do 1000 Kč (28 %) nebo dokonce až 3000 Kč (8 %).

Pohádkové příběhy jsou u nás symbolem Vánoc

Nejčastěji pohádky sledujeme v televizi (88 %), ale také na počítači či tabletu. Někteří z nás pohádkami obdarovávají své blízké. Nejvíce pohádkové příběhy kupujeme na DVD (73 %), v krajním případě volíme elektronickou variantu (18 %). Oblíbené jsou nejen pohádky hrané, ale také animované.

„Mezi pohádkami na DVD jsou nejoblíbenější zahraniční animované, jako Doba ledová: Mamutí drcnutí nebo české klasiky, jako Ferda Mravenec,“ doplňuje Václav Koukolíček, tiskový mluvčí společnosti Tesco.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám