„Na rozdíl od září růst tržeb vykázali maloobchodníci prodávající ve všech hlavních sortimentních skupinách,“ komentovala výsledky maloobchodu analytička Raiffeisenbank Daniela Milučká. V září se tržby meziročně zvýšily o sedm procent.

Prodej přes internet i v říjnu vzrostl téměř o 10 procent. Svižný růst zaznamenaly také prodeje a opravy aut (o 11,2 procenta).

„Důvěra domácností zůstává vysoká, trh práce se nachází na předkrizových úrovních, a proto průměrné mzdy začínají zvyšovat svoje tempo růstu, což potvrzují i údaje o růstu mezd. Všechny tyto faktory příznivě ovlivňují chuť domácností víc utrácet,“ dodala Milučká.
Za prodej pohonných hmot maloobchodníci utržili proti loňskému říjnu o 7,6 procenta více, za nepotravinářské zboží o 6,5 procenta a za potraviny o 3,8 procenta více.

Ve specializovaných prodejnách spotřebitelé podle statistiků více nakupovali oděvy a obuv, výrobky pro kulturu, sport a rekreaci, pro domácnost a farmaceutické a kosmetického zboží. Obchodníci utržili více peněz i za počítačová a komunikační zařízení.

„Letošní Vánoce budou rekordní. Očekáváme, že tržby budou o šest procent vyšší než loni. Nakupovat se bude všechno. Vévodit však bude elektronika,“ uvedl analytik Next Finance Vladimír Pikora.