„Existuje spousta receptů, jak napéct méně energetické vánoční cukroví, zdravé cukroví, jak udělat zajímavěji silvestrovské pohoštění i štědrovečerní menu. Když člověk opravdu chce, může Vánoce přežít v pohodě a nepoznat na váze kila navíc,” řekla Novinkám výživová poradkyně Lada Nosková.

Sama se tradiční večeři na Štědrý den vyhýbá. „Zůstávám u ryby, většinou dělám lososa, loni jsem měla kambalu a chobotnici. Na talíři je vždycky spousta zeleniny a nějaká příloha, protože ta ke štědrovečerní večeři patří,” říká Lada. Bramborový salát na jejím stole nenajdete.

I ten se ale podle ní dát udělat dietněji. „Pokud ho má někdo rád, ať vypustí majonézu, raději dejte jogurt. Spousta lidí má ráda rakouský salát s hořčicí a olivovým olejem. Ten bych doporučila. Pokud tradice dodržujete a dáte si kapříka, řízky, salát, udělejte to tak, abyste byli hlavně spokojeni, ale odlehčete další dny,” upřesňuje.

Sama prý příliš nepeče, jeden druh cukroví si ale nikdy neodpustí. „Dělám alternativní perníčky, z celozrnné mouky a slazené medem,” dodala výživová poradkyně.