Podobný přístup zaznamenala v posledním průzkumu i společnost Cetelem, podle něhož šest procent lidí plánuje nakoupit dárky výhradně až v povánočních slevách.

Dalších 14 procent lidí pak nakoupí tímto způsobem dárky těm, které neuvidí na Štědrý večer, 15 procent ale hodlá nakoupit v povánočních slevách dárky i těm, se kterými budou Štědrý večer trávit.

Ve výprodejích hlavně oblečení

Nejčastěji se lidé po Vánocích chystají nakupovat oblečení, obuv a drobnou elektroniku. Zatímco ženy se těší hlavně na zlevněné oděvy a obuv, muži chtějí ve výprodejích nakoupit zejména audio a video techniku nebo počítače.

Rozhodnutí co a kde nakupovat navíc ve stále větší míře ovlivňuje, zda obchodníci nabízejí věrnostní programy. „Věrnostní programy mohou vánoční nákupy výrazně zlevnit, což u nás dokazuje 50procentní nárůst zájmu oproti loňskému roku o nákupy u partnerských obchodů,” doplnil Josef Jehlík z GE Money Bank.

Polovina lidí nakupuje na poslední chvíli

Převážná většina lidí (65 procent) však plánuje nakoupit všechny dárky do Štědrého dne.

Téměř polovina (48 procent) lidí nakupuje dárky na poslední chvíli, častěji přitom muži než ženy (58 vs. 39 procent).