Kromě kosmetiky plánuje řada lidí obdarovat své blízké knihami (66 % dotázaných), oblečením, šperky, módními doplňky (64 %) i vybavením pro hobby a volný čas (63 %). Pod stromečkem nebudou samozřejmě chybět ani doplňky do bytu, domu či zahrady (57 %).

„Radost budou mít určitě i děti. Na Zboží.cz zaznamenáváme nárůst zájmu o hračky, což potvrzuje i tento průzkum. Kolonku ‚Ano, hodně' zaškrtlo u otázky ‚Jaké vánoční dárky budete letos kupovat?‘ celkem 21 % zúčastněných, což je nejvíce ze všech kategorií,“ konstatoval Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz.

Třetina lidí ještě nad dárky nepřemýšlí

Alespoň jeden dárek má už od minulého měsíce nakoupený čtvrtina respondentů. „Co koupit pod stromeček zatím promýšlí 39 % lidí a 37 % o tom, co svým blízkým pořídí, ještě ani nepřemýšlelo. Stejně jako loni jsou ve shánění dárků aktivnější ženy a lidé ve středním věku. Nějaký dárek už koupilo 31 % dotázaných žen, ale jen 16 % mužů,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.

Orientovat se lidé budou především podle ceny výrobku. Za velmi důležitou ji při nákupech považuje 83 % lidí. Devět z deseti respondentů plánuje dárky nakupovat na internetu. [celá zpráva]

„Mezi internetově aktivními Čechy stále při objednávání zboží z internetu převládá preference možnosti platby na dobírku. U vybraných výrobků (elektronika, oblečení a boty, hračky a dětské zboží, kosmetika, parfémy a potraviny) si ji vybrala třetina dotázaných. Druhým nejčastějším způsobem platby na internetu je bankovní převod,“ uzavřel Samko.

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]