"Lidé i nadále pro vánoční přání nejčastěji volí textovou zprávu, nicméně letos jich SMS centrum zpracovalo ´pouze´ 27,3 miliónu, což představuje meziroční pokles téměř o osm procent. Výrazně ovšem vzrostl počet MMS zpráv, centrum jich přijalo 277 430, tedy o více než 18 procent více než loni," sdělila mluvčí T-Mobile Czech Republic Martina Kemrová, podle které počet hovorů se v případě tohoto operátora zvýšil o jedno procento na 16,7 miliónu.

"Počty odeslaných SMS i MMS se od loňska snížily, naopak počet uskutečněných volání se znatelně zvýšil. Pro vánoční SMS a MMS přání využili zákazníci hlavně dobu těšně po vánočním obědě," uvedla Lucie Policarová z firmy Telefónica Czech Republic.

Její zákazníci na Štědrý den odeslali více než 24,2 miliónu SMS zpráv, přičemž ve špičce mezi 12:00 a 13:00 bylo odbaveno přes 2,1 miliónu SMS zpráv. Multimediálních zpráv Telefónika na Štědrý den evidovala 221 801. Objem hlasového provozu se ve srovnání s loňským rokem zvýšil o více než 1,3 miliónu hovorů. "Celkem bylo zaznamenáno přes 18,7 miliónu hovorů," dodala Policarová.

Podle Alžběty Houzarové ze společnosti Vodafone se letos na Štědrý den potvrdila rostoucí obliba chytrých mobilních telefonů a mobilních aplikací. "Lidé o letošním Štědrém dnu přenesli prostřednictvím internetu v mobilu o 130 procent více dat než loni," uvedla. Hovorů společnost Vodafone na Štědrý den zaznamenala téměř 7,9 miliónu, což je o 2,4 procenta více než loni. Počet SMS naopak klesl o osm procent na 17 miliónů. "O letošních Vánocích si lidé v naší síti poslali celkem 130 982 MMS, což je o dvě procenta více než loni," dodala Houzarová.

Největší hlasový provoz se letos na Štědrý den podle Kemrové mírně posunul směrem k ránu. "Zákazníci byli nejaktivnější mezi 10. a 11. hodinou. Zvýšený provoz byl také mezi 19. a 21. hodinou, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky," uvedla Kemrová.

Počet zaslaných SMS zpráv klesl už loni na Štědrý den, kdy operátoři evidovali také méně multimediálních zpráv. Už tehdy se počet hovorů zvýšil.