Potvrdil to nejnovější bleskový telefonický průzkum jedné z největších úvěrových společností u nás, která poskytuje spotřebitelské půjčky.

„Lidé nechtějí své blízké zklamat dárkem, kterým se netrefili do jejich vkusu. Když jim dají peníze, mají záruku, že si za ně obdarovaný pořídí to, co ho opravdu potěší. Vánoční dárek přestává být pozorností a vytrácí se jeho tradiční symbolický význam,“ uvedl analytik úvěrové společnosti Michal Kozub.

„Roste počet těch, kteří vyřeší Vánoce obálkou, kam vloží finanční obnos,“ potvrzují další průzkumy internetových obchodů.

Honba za „diamantem“

O Vánocích zároveň vrcholí shon za slevami. Přes 40 procent Čechů nakupuje dárky přes internet a cena je důležitá pro bezmála 70 procent z nich. Vyplývá to ze studie Asociace pro elektronickou komerci.

Paradoxní je, že například u módního textilu a hraček jsou však slevy mnohdy virtuální a například v řetězcích je právě na tento sortiment obvykle přirážka i více než sto procent proti cenovkám u stejného zboží během roku.

Nabízí vám teď třeba dráhu s autíčky za bezmála tisíc korun? Vězte, že v únoru nebo v létě bude i za tři stovky. Jak už Právo dříve informovalo, ani na lednových výprodejích obchody netratí, spíše se dostávají na „normální“ ceny.

Na poslední chvíli

Téměř každý pátý Čech shání dárky až přímo na Štědrý den. Stále více kupujících si výrobek prohlédne, vyzkouší v kamenné prodejně a pak zakoupí na internetu.

„Muži nakupují na internetu hlavně parfémy nejčastěji do tisíce korun. Ženy se spíše ohlížejí po dražších značkách,“ tvrdí internetový prodejní portál zaměřený na parfémy.