Hlavní obsah

Cestovní kanceláře ruší zájezdy do Nepálu

Některé cestovní kanceláře ruší kvůli tragickému zemětřesení v Nepálu zájezdy do této země. Zákazníkům, kteří již cestu zaplatili, nabízejí jinou podobnou destinaci v Číně nebo Indii. Sobotní otřesy o síle 7,8 stupně se staly největší katastrofou v Nepálu od roku 1934 a vyžádaly si podle dosavadních zjištění více než 3600 obětí.

Foto: Danish Siddiqui, Reuters

Nepálští policisté a dobrovolníci pátrají v Káthmándú v troskách zříceného chrámu po přeživších.

Článek

„Cestovní kanceláře hledají náhradní řešení. Předpokládáme, že zájezdy na květen a červen se neuskuteční, nebo jen ve velmi omezené míře,” uvedl místopředseda Asociace cestovních kanceláří (ACK ČR) Jan Papež.

Lidé mohou zvolit náhradní destinaci, v úvahu připadá čínský Tibet nebo Ladakh v Indii. Možností je také vrácení peněz.

Přesun letenek na jiný termín už pro cestující do nepálského Káthmándú nabídl tuzemský prodejce letenek Letuska.cz.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

Letecké záběry škod po zemětřeseníVideo: Reuters

Jiní jen upraví program

Naopak cestovní kanceláře sdružené do konkurenční Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) zájezdy v nejbližších termínech uskuteční, sdělila tajemnice asociace Kateřina Petříčková. Nutné ale bude v řadě případů upravit program, protože některé trasy jsou v Nepálu neprůjezdné.

Ročně kvůli vysokohorské turistice do Nepálu vyrazí podle AČCKA na tisíc Čechů, polovina z nich na vlastní pěst a druhá polovina využívá služeb cestovních kanceláří.

Podle posledních informací českého velvyslanectví v Dillí je v Nepálu momentálně 226 Čechů a s 24 z nich se nepodařilo navázat kontakt. Další dva, kteří se zatím neohlásili, jsou v Indii. Ostatní se již ohlásili a úřady se je snaží dostat co nejrychleji do ČR, pokud o to stojí.

Hlavní turistická sezóna v této zemi trvá od dubna do května a pak po letní přestávce od září do října.

Pozdější termíny podle sdružení cestovních kanceláří zatím ohrožené nejsou.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám