Hudba se liší podle toho, kdo zrovna během dne v obchodě nakupuje. Dopoledne pouští obchody hudbu pro ženy v domácnosti, odpoledne zase písničky pro školáky. Na Vánoce zase pouští obchodníci vánoční koledy, aby navodili vánoční atmosféru a přinutili zákazníky nakoupit více vánočních dárků pro své nejbližší.

Majitelé obchodů si před Vánoci najímají tzv. shop designery, kteří jim radí, jak umístit zboží v prodejně, aby měli obchodníci co největší prodej.

Proto, aby zákazník strávil v obchodě co nejvíce času je důležitá i správná teplota, osvětlení a vůně. V období Vánoc se to v obchodech jen hemží vánočními barvami a doplňky.

Zboží, které je v úrovni očí zákazníka je to nejvíce prodávané, ale také to nejdražší, takže společnosti za toto speciální umístění platí. Trikem, který rozčiluje rodiče ratolestí, je umísťování sladkostí před pokladny, když děti stojí s rodiči ve frontě, často po nich vyžadují koupení nějaké laskominy. Na Vánoce nabízí obchody tradiční vánoční zboží, jako je např. vánočka.

Dalším trikem obchodníků je, že neustále přesouvají dané skupiny potravin po obchodě. Zákazník tak nezamíří hned na dobře známá místa, ale musí projít celou prodejnou, hledat třeba pečivo a odolávat spoustě lákadel například akčních nabídek.

Obchody také rády používají velké nákupní košíky, které také podvědomě nutí zákazníka nakoupit více zboží, aby košík nevypadal tak prázdně.