Článek
Automobilka Great Wall se specializuje na výrobu terénních automobilů, pickupů a SUV. V jejím portfoliu je celkem sedm různých modelů, přičemž nejnovější Hover bude pilotním vozem představeným pro evropský trh.
Jedná se o velké SUV, které disponuje čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 2,4l. Vstřikování je klasické jednobodové, takže se není co divit, že z tak velkého objemu dokáže agregát vymáčknout jen 93 kW při 5250 ot./min a točivý moment 190 N.m při 2500 ot./min. Vůz může být vybaven pohonem všech kol, nebo pouze zadní nápravy. Ve výbavě nechybí žádná položka z luxusní výbavy, kterou mají vozy evropské - od kožených sedaček až po klimatizaci a střešní okno.
Důvod, proč se Great Wall zatím nedostal na evropské trhy je prostý. Po nárazových zkouškách konkurenčního Landwindu, který dopadl tragicky se značka rozhodla přizpůsobit své specifikace evropskému trhu. Nový vůz se tak nebude vyrábět v Číně, ale v Rusku s do Evropy jej bude dovážet Eurasia Motor Company.
Anketa
Crash test a Landwind
Landwind proslul jako jedno z nejnebezpečnějších aut současnosti. Dnes nabízený model vychází ze starého Opelu Frontera, ale pouze vzhledově. ADAC provedl nárazovou zkoušku, která dopadla pro vůz a posádku katastrofálně. Dovozce se hájil, že podmínky testu nebyly regulérní, ale stejně začal instalovat do přední části karoserie výztužný rám.