Sportovní kupé má dopomoct značce vrátit se na výsluní. Zatím se sice Alfa Romeo prezentuje jako výrobce pěkných automobilů, ale sláva sportovních vozů minulosti zatím naplněna nebyla. Upravené sériové modely na rychlejší verze naprosto nestačí. Italský výrobce se tak zatím ani nepokoušel atakovat nejslibnější trh - USA. A právě 8C by měl být tou útočnou lodí, která jako první atakuje tamní prodejní čísla.

Koncepce, jak má být

Alfa Romeo 8C Competizione se vrátí ke kořenům, po kterých se tak současným zákazníkům stýská. Použije totiž vpředu uložený motor s pohonem zadní nápravy. Navíc se poprvé po dlouhé době objeví pod kapotou vidlicový osmiválec s objemem na značku neobvyklým - 4,7 l. Navíc dostane variabilní časování ventilů, což dopomůže ke 330 kW a točivému momentu 470 N.m při 4250 ot./min. Maximum výkonu je k dispozici v 7000 ot./min, takže ani tento mamut mezi agregáty není žádný pomaloběžný kliďas. Agregát spolupracuje s novou převodovkou, která má dva pracovní stupně: manuální a automatický, přičemž oba se ještě dělí na normální a sportovní režim.

Rám a lichoběžníky

I jinde na voze najdete klasiku, která je už u značky dlouho zapomenuta. Kupříkladu karoserie - tohle není žádná samonosná skořepina. Tady je použit klasický hliníkový rám nesený dvěma páry lichoběžníkových náprav.

Další specifikace k vozu zatím nejsou známy. Také nevíme přesně, kdy se dostane automobil do výroby a na trhy. Zatím se spekuluje o začátku výroby v polovině příštího roku.