Hlavní obsah

Peugeot 908 RC: dvanáct válců a čtyři cestující

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzská automobilka přiveze na pařížský autosalon jednu studii, která nabídne perfektní jízdní výkony pro čtyři cestující. Sedan se vznětovým dvanáctiválcem disponuje velkým komfortem a přitom jízdními vlastnostmi vozu ze série Le Mans.

Článek

Peugeot 908 RC je limuzína, která v sobě spojuje netradiční design, špičkovou výbavu a ultravýkonný turbodieselový motor, a to vše při přátelském přístupu k životnímu prostředí díky instalaci dvou filtrů pevných částic.

Dvanáct válců a 1200 N.m

Vůz je poháněn dieselovým motorem HDI FAP sestrojeným pro účast v programu podniků Le Mans Series od roku 2007. Tento dvanáctiválec s objemem 5,5 l je schopen vyvinout na dieselový motor bezprecedentní výkony - maximálně 515 kW a hlavně zcela výjimečný točivý moment přesahující 1200 N.m. Těžiště motoru s válci do V pod úhlem 100° je sníženo na maximum.

Motor je umístěn před zadní nápravou a pod ním je ještě připevněna převodovka. Toto kompaktní uspořádání nejen snížilo těžiště, ale také zkrátilo motorovou zástavbu. Za zadní nápravou tak je ještě místo pro zavazadla.

Struktura je vyrobena ze slitiny impregnovaného karbonu a vakuově polymerizovaných hliníkových pláství. Tento samonosný skelet má v zadní části zakomponovaný nosník z trubek, na kterém je připevněn blok mechaniky a nápravové prvky.

Sportovní podvozek

Podvozkové části se skládají z dvojitých trojúhelníkových ramen s odděleně upevněnými těhlicemi, komponenty vpředu i vzadu jsou převzaté díly modelu 407.

Brzdnou reakci zajišťují čtyři kotouče typu monoblok ze slitiny keramického karbonu, která umožňuje snížit hmotnost a zlepšit jejich tepelné charakteristiky. Kola vpředu jsou opatřena pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20 a vzadu 285/30 R21.

Uvnitř sportovní komfort

Vzdušný interiér se splývavými liniemi je vybaven stylově provedenými technologickými doplňky. Všechny funkce vozu (rádio, přehrávač MP3, navigační systém, čtyřzónová klimatizace,...) se ovládají pomocí velké multimediální dotykové obrazovky.

Tato IHM obrazovka (Interface Homme/Machine), umístěná na středové konzole oddělující přední sedadla, je přístupná i pro cestující na zadních sedadlech. Vnitřní prostor obepíná hnědý pás, celokožené čalounění je v odstínu šedá ametyst, najedeme tu i dekorace z leštěného hliníku, chromované doplňky, hodiny BellRoss... Opomenuta nezůstala ani praktická stránka uspořádání interiéru. Cestující mohou využít objemnou odkládací schránku spolujezdce a řadu dalších úložných prostorů ve dveřích a konzolách vpředu i vzadu.

Reklama

Související témata:

Související články

Test Peugeotu 307 SW 1.6 HDi: Prosklené variace

Peugeot 307 prošel minulé léto lehkým faceliftem ve všech verzích. My jsme do testu dostali typ SW, který nabízí buď velký zavazadlový prostor (až 520 l), nebo...

V Goodwoodu pojede i Peugeot 907

Na zahraničních serverech proběhla velká zpráva - Peugeot 907 se představí na závodní trati v Goodwoodu. Proč je to taková bomba, když "devětset sedmička"...

Výběr článků

Načítám