Hlavní obsah

Petr Lintimer: z filosofa šéf produkce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Šéf produkce Petr Lintimer (29) zajišťuje běh největšího českého filmového festivalu. Vystudoval filosofii, pracoval jako obchodní referent s pozinkovaným plechem. Cesta od Platóna k zajišťování ochranky a řízení produkce festivalu nebyla, jak prozradil Novinkám muž s nepřehlédnutelnou barvou vlasů, zas tak složitá.

Článek

Co vše obnáší pro hlavního produkčního příprava začátku zahajovacího a závěrečného ceremoniálu festivalu?

Pro mě to znamená koordinace všech složek, které fungují tady v Thermalu - tedy ochranka, hostesky, domluvit spolupráci s městskou a státní policií, s hasiči, se záchrannou službou, s dopravou, s vedoucími kinosálů a zajištění vnitřního televizního okruhu. Dohromady mám pod sebou až pět set lidí.

Hostesové se musí naučit otvírat auta, protože kabriolety nejsou vždycky snadné na otevření. Jednou se nám stalo, že to jeden kluk nezvládl a začal zmatkovat. Od té doby raději školíme i tyto věci, takže jsme včera školili, jak otevírat auta. Řidiče zase musíme naučit, jakým způsobem zacházet s vozy a od koho by měli získávat instrukce. K zahájení i zakončení patří i kde, kdy a kolik jich má stát a koho mají naložit. Především se musím připravit na všechny možné varianty průšvihu.

A vaše největší obavy?

Strach mám z technického zázemí kinosálů, protože kina jsou v katastrofálním stavu. Každý rok se snažíme někde něco upravit a opravit, připravujeme revize všech promítacích zařízení na provoz. Kina ale nejsou naše a skoro pravidelně se stává, že nějaká promítačka se rozbije, protože je třicet let stará a celý rok nepoužívaná. I když ji připravíte sebelíp, nevydrží ten nápor.

Největší strach mám ale z prasknutí vody, protože to se nejvíc dotkne diváků. Když se přestane promítat, tak je průšvih, který se nesmí stát. Na to se připravujeme nejvíc, jak to jde.

Jak jste se k pozici šéfa produkce dostal?

Pracoval jsem dřív u festivalu jako asistent produkce, měl jsme na starosti nápoje. V roce 2002 jsem dostal nabídku od Jiřího Bartošky dělat vedoucího produkce, což jsem samozřejmě vzal. Po škole jsem si hledal práci, ale moc ji pro vystudovaného filosofa v Karlových Varech nebylo. Pár měsíců jsem dělal obchodního referenta s pozinkovaným plechem, ale dlouho jsem to nevydržel a šel pracovat na festival.

S čím se musíte osobně nejvíc vyrovnat?

Dlouho mi trvalo, než jsem se dostatečně naučil delegovat práci tak, abych nemusel být u všeho, a vytvořit si sehraný kompletní tým. Vyrovnat se musím s nedostatkem času, kterého je málo a v některých okamžicích není vůbec žádný.

Reklama

Výběr článků

Načítám