Článek
Morgan je automobilka, která si moc z postupujících let a nového tisíciletí nedělá. Její modely mají pevný a neotřesitelný základ v sedmdesát let starých vozech. O historii a oslavách tohoto výročí jsme však již psali [celý článek].
Obnova je však nutná i u tak tradiční firmy, jakou Morgan jistě je. Nejvíc jí k tomu nutí současné požadavky na ekologii a také nutnost upravit jízdní vlastnosti pro stále se zrychlující provoz. Proto byl představen nový čtyřsedadlový roadster.
Když se na něj podíváte, mnoho novinek asi neuvidíte. Stále vypadá jako starý mafiánský klasik (titulek jsem převzal z diskuze k minulému článku - děkuji). Praví znalci ale rozdíly najdou. Jako příklad vezměme přední chladič. Jeho mřížka je nyní protažená až pod nárazník a značku, aby šlo k motoru více vzduchu.
Více změn však objevíme pod kabátem z plechů nastříkaných pravou British Racing Green barvou. Úpravy podvozku, nosné konstrukce a především systému sklápění střechy udělal z původního uspořádání 2+2 plnohodnotný čtyřsedadlový vůz. Vzadu nyní mohou komfortně sedět dva dospělí cestující nebo zde mohou umístit dětskou sedačku se systémem ISOFix.
Nové jsou také dva motory z produkce automobilky Ford - menší je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 106 kW. Druhý je třílitrový vidlicový šestiválec se 164 kW.
Cena slabšího modelu začíná na 32 020 librách (1 320 000 Kč), silnější vůz stojí 39 130 liber (asi 1 624 000 Kč). Kdo se však rozhodne si vůz zakoupit, musí prodělat celou přihlašovací proceduru pro provoz na českých silnicích, protože v ČR není oficiální dovozce. Navíc je čekací doba určena na 6 - 12 měsíců.