Například společnost Tesco Stores ČR letos v tuzemsku rozšíří síť svých obchodů celkem o deset nových prodejen; otevření sedmi z nich naplánovala právě na podzimní měsíce. Poslední čtyři nové obchody Tesco otevře na začátku listopadu v Praze-Skalce, České Třebové, Kralupech nad Vltavou a Uherském Hradišti.

"Začátek listopadu je poslední možností, jak nové prodejny plnohodnotně zapojit do předvánočního prodejního období," uvedl Vesselin Barliev ze společnosti Tesco Stores ČR.

Pozadu nezůstávají ani ostatní obchodní řetězce. Na konci října byl například v Táboře otevřen nový hypermarket Interspar, společnost Obi zase na první polovinu listopadu naplánovala otevření dvou nových hobbymarketů v Karlových Varech a Kolíně. Novou prodejnu s elektrovýrobky v říjnu zprovoznila v Táboře společnost Electroworld a ve Zlíně konkurenční firma Datart. Před několika dny otevřela nový hypermarket v Hodoníně společnost Kaufland.

Příští týden slavnostně zahajuje svůj provoz Centrum Chodov u dálnice D1 v Praze.

Podle odhadu hlavní ekonomky společnosti Next Finance Markéty Šichtařové letos Češi v předvánočním období utratí v obchodech zhruba 233 miliard korun, což bude o čtyři procenta více než ve stejném období loňského roku.

Navzdory tomu, že se téma Vánoc objevuje v obchodech čím dál dříve, spotřebitelé podle průzkumu společností Unilever a RDSi odsouvají nákupy vánočních dárků na stále pozdější dobu. Lidé totiž mají málo času a obchody jsou dobře zásobené, takže z pestré nabídky lze vybírat i na poslední chvíli.