"Vláda tím potvrdila svůj úmysl vést a prohlubovat seriózní diskusi o evropských tématech otevřenou široké veřejnosti," řekl po jednání premiér Jiří Paroubek.

"Na informační kampaň poplyne z rozpočtu do konce roku 60 miliónů korun, což je oproti dřívějšímu návrhu o 20 miliónů méně," potvrdila Právu Petra Mašínová, ředitelka vládního odboru informování o evropských záležitostech. "Dáváme si za cíl, aby náš informační systém navedl občana k informacím, jak se zapojit i do evropských programů nebo jak čerpat finanční prostředky," vysvětlila.

Koncepce odráží podle Mašínové výsledky červnového summitu EU, jenž za hlavní úkol vlád členů označil nastartování celonárodní diskuse a odstranění informačního deficitu.

O rozšiřování informací o Unii se postarají eurocentra, Eurofon (nahradí dosavadní Zelenou linku), Euroskop (internetový portál), informační bulletin přinášející zprávy o aktivitách veřejné správy v oblasti EU a grantový systém, který se zaměří na podporu projektů neziskového sektoru. Na ty bude letos vyčleněno 20 miliónů korun.