Nový snímek tohoto filmového barbara z východu, u jehož filmů často tečou hektolitry krve a který měl v Karlových Varech v roce 2002 celou retrospektivu, ale nenasvědčuje tomu, že by Kim Ki-duk přijel na festival zahrát si na nedalekém hřišti golf.

Jeho film představuje zvláštního zlodějíčka Tae-suka (Lee Seung-yeon), který na motorce objíždí rezidence a vloupává se do domů a sídel, jenž jejich majitelé na čas opustili. Nachází zálibu v tom, že si užívá jejich luxusu, pouští si televizi, ochutnává z ledničky dobroty, válí se na gaučích. Na oplátku vypere prádlo, spraví rozbité věci a poté, aniž by cokoliv ukradl, zase mizí jinam.

Skutečnými zloději, stejně jako moderní chamtivostí a honbou za majetkem okázale pohrdá. Nakonec se ujme týrané krásné manželky jednoho bohatého muže, kterou náhodou objeví uvězněnou v domě. V podstatě svobodně prochází cizími byty s lehkostí, jako by objížděl golfová hřiště. Nakonec dojde i na golfové hole, Tae-suk umí totiž odpalovat míčky nejenom do jamek na greeny, ale i svým pronásledovatelům třeba do obličeje.

Kim Ki-duk, někdejší námořník, voják a malíř dokazuje, že netočí jen drsné thrillery ze současných korejských metropolí, jakými se prezentoval ve Varech před třemi lety, plné temné melancholie a extrémního násilí. Jeho snímek Jaro, léto, podzim, zima a... jaro (Bom yeoreum gaeul gyeoul? geurigo bom, 2003) je alegorií o životě člověka, stráveném v pravidelných cyklech zrození, lásky, viny, trestu a duchovního osvícení. 3-Iron je zase úvahou nad lidskou svobodou a nad tím, jestli ještě vůbec máme nějaký prostor k životu. Více informací