Ti si pak na stránkách rozeberou, co každý dotyčnému koupí. Uživatel systému tak dostane přesně to, co chce a žádný dárek nedostane dvakrát.

Zároveň ale až do poslední chvíle neví, jaké dárky a od koho dostane. Do systému se totiž nedostane. Přihlašovací údaje získají jenom jeho příbuzní a přátelé. Ti naopak přesně ví, co mají koupit a co koupí ostatní.

"Vzhledem k tomu, že systém hojně využívají děti, udělali jsme několik zabezpečení proti tomu, aby se dostaly k seznamu toho, kdo jim co koupí," vysvětluje Robert Němec z internetové reklamní agentury RobertNemec.com, která web provozuje.

Systém je jednoduchý a přehledný. "Počítali jsme s tím, že systém budou používat jak šestileté děti, tak šedesátileté babičky a dědečkové," komentuje jednoduchost Robert Němec. "Snažili jsme se tedy vše vyřešit maximálně jednoduše a přehledně." Statistiky z minulého roku ukázaly, že prarodiče sice seznamy dárků nezadávají, zato je ale zadávají i velmi malé děti. Používání systému je zcela zdarma a bez jakýchkoli závazků.

Žádná komerce

Web MilyJezisku.cz byl spuštěn loni v listopadu. Od 19. listopadu 2003 do 24. prosince 2003 na něj zavítalo 18 191 návštěvníků. Němec podle aktuálních statistik předpokládá, že letos systém navštíví a využije ještě více lidí. V průměru jej od počátku listopadu navštěvuje 370 lidí denně a denní průměry stále rostou.

MilyJezisku.cz je čistě nekomerční záležitost. "Ten nápad jsem dostal jednou ráno při holení," vzpomíná Němec. "Protože podobný systém zde dosud nebyl, napadlo mne, že bychom takto mohli lidem ulehčit výběr dárků před Vánocemi."

Zároveň ale nechtěl, aby se lidé báli nějaké reklamy nebo zneužití dat. Na stránkách se tak neobjevují žádné reklamy, uživatelům systému nejsou posílány žádné reklamní emaily a rovněž data nejsou nikomu předávána nebo prodávána. "Reklama by narušila ono kouzlo Vánoc, vybírání a nakupování dárků. Bez reklamy je to mnohem příjemnější," říká Němec.