Pokles cen kvůli rozšíření EU potvrdily také České aerolinie (ČSA), které již v dubnu zlevnily například zpáteční letenky do Amsterdamu, Edinburghu, Osla nebo Madridu, a to až na 2990 korun.

"Chceme mít kvalitní produkt za rozumnou cenu daleko před konkurencí," řekl tehdy ČTK prezident firmy Jaroslav Tvrdík.

Jen zájem o Prahu na jaře nově potvrdilo sedmnáct aerolinek. V letním leteckém řádu dopravců je tak české hlavní město v nabídce padesáti dvou velkých společností.

Zlevnění letenek pro Čechy přinesou i plány nízkonákladových dopravců soustředit od května svou pozornost na ČR. Mimo jiné britská easyJet plánuje vznik linky mezi Dortmundem, Prahou a Budapeští.

 

 

Odborníci celkově očekávají po 1. květnu výrazný nárůst zájmu o letiště ve střední a východní Evropě, a to řádově o desítky procent. Vycházejí ze zkušeností, kdy do Unie vstoupily Finsko, Rakousko a Švédsko. Počet cestujících v roce 1995 během několika měsíců vzrostl až o dvacet procent.

Nové pozice by se měla dočkat zejména Bratislava, kde se chystají podnikat hned dvě velké letecké společnosti: Lufthansa a Austrian Airlines. Prvního května tam přistanou například spoje z Londýna. O den později ve slovenské metropoli dosednou podle plánů letadla Lufthansy z Mnichova.

V Budapešti zase za dva týdny začne provozovat spoje maďarsko-britská firma Wizz-Air, jejíž lety povedou pravděpodobně přes Belgii.

Většina aerolinek si od rozšíření EU slibuje další rozmach podnikání. Právě střední a východní Evropa se má stát východiskem k pronikání do dalších lokalit mimo EU, například do zemí bývalého Sovětského svazu. Větší zájem o tuto destinaci projevila zájem i ČSA.

 

Zítra: Stavební spoření i pro cizince

.: Vaše témata posílejte: eu@novinky.cz

Tip Novinek: SPECIÁL: Volby do parlamentu EU