Za filmy Pas a Deux a I move, so I am jste získal na festivale v Berlíně Zlatého medvěda. Vzpomínáte si ještě, jaký to byl tenkrát pocit, získat tak významnou cenu?

V ten moment, když obdržíte cenu, jste velice šťastný. Samozřejmě cena jako taková neznamená nic. To je jen o tom, že se pěti lidem v porotě líbil váš film. Ale když se pak dostane ven a líbí se i dalším lidem, tak je to je krásný pocit.

Jak dlouho vám trvá práce na animovaném snímku?

To je velice těžké říct. Normálně to funguje způsobem, jako když malujete obrázek. V době kdy člověk pracuje na filmu, má čas i na to, aby přicházel s novými nápady a něco obměňoval. Je to dlouhý proces.

Popište nám, jak probíhá tvorba animovaném filmu?

Animace znamená, že vytváříte snímek okno po oknu. Znamená to, že nakreslíte jeden obrázek, pak nakreslíte druhý, který je trochu odlišný od toho prvního, a tím vzniká pohyb. Když se vše spojí, točí se to na film, ale teď se používá i video a počítač. Já točím výhradně  na 35mm film.

Viděla jsem pár filmů z vašeho DVD Animated shorts a některé mi přišly opravdu dost ulítlé. Kde berete inspiraci?

V normálním životě - v novinách, rodinném životě, od sousedů, z toho co se děje ve světě. A samozřejmě i workshop, který jsem dělal ve Zlíně, mě inspiroval, abych udělal další workshopy.

Překvapilo mě, že na svém DVD nemáte žádný dětský animovaný film.

Jestli myslíte animované pohádky, tak ty jsem nikdy nedělal. Nemám prostě potřebu dělat něco pro děti, ale nejsem proti tomu. Můj vnuk se mě ptal: "Proč také neuděláš nějaký film pro nás?" A já mu odpověděl: "Počkej si, přijde čas, kdy můj film bude i pro tebe."

Centrem českého animovaného filmu byly zlínské ateliéry, které vedli tvůrci Karel Zeman a Hermína Týrlová. Znáte českou animovanou tvorbu?

Samozřejmě znám práci pana Zemana a Švankmajera. Když jsem se začal věnovat animaci, tak Karel Zeman byl jedním z těch, kdo mě inspirovali.

Kdo měl na vás vliv ze světových animátorů?

Ovlivnil mě hodně Norman McLaren.

Jaký máte názor na 3D animace?

Každý ode mně očekává, že jsem proti 3D animaci, ale to není pravda. Mám ji celkem rád. Ale 3D animace je pro mě jen technika, tak jako jsou ostatní techniky. Jsou samozřejmě velice dobré 3D animace, ale také velmi špatné. Když je film hotový, tak neřeším, jestli je to 3D nebo něco jiného, hodnotím prostě film ve výsledku. Kdybych byl mladší, tak bych se asi na 3D animaci taky vrhl. Ale jelikož jsem ze starší generace, tak už to pro mě není a věnuji se raději klasickým technikám.

Na čem právě pracujete?

Chtěl bych přepracovat deset světově známých filmů - jako je například Občan Kane - a povyprávět příběh během jedné minuty v animované podobě.