Ještě se Citroën C-Crosser (představení vozu najdete ZDE) ani neobjevil na prodejnách a už je z něj i studie. A ne ledajaká. Francouzská značka si asi řekla, že pokud má být vidět, tak s pořádně velkým auťákem.

Cruise Crosser má vzadu pod korbou dvojici náprav. Hnaná je stále jen ta druhá (a samozřejmě i ta přední), ale pokud je potřeba, dokáže zabrat i třetí. Tento systém dvojice náprav má zlepšit trakci na písku, kde je potřeba rozložit hmotnost a přenést výkon na co největší plochu

 Otázkou zůstává, proč si Citroën vybral zrovna písek. Odpověď je jednoduchá. Ti z vás, kteří máte rádi historii jistě si vzpomínáte na dobrodužné výpravy polopásáků Citroën přes saharu či dokonce "ošklivých kačátek" napříč Afrikou. A právě na počest těchto výprav byl vytvořen právě Cruise Crosser.

Vůz navíc disponuje hybridním motorem. I když pomoc stovky newtonmetrů v nejnižších otáčkách není leckdy na písku zrovna dobrým pomocníkem.