Hlavní obsah

Koenigsegg pro závody a vůz na ekologické palivo

To se dalo čekat. Aby švédská automobilka (i když malosériová) neměla ekologický automobil, to by se asi svět zatřásl v základech. Takže i výrobce supersportů Koenigsegg přiveze do Ženevy automobil, který spaluje E85. Navíc se ještě pochlubí modelem, který splňuje závodní regulace a může být nasazen do závodů.

Článek

Zatím nebyl Koenigsegg schopen splnit přísné restrikce pro závody FIA GT1. Základním problémem byl například motor. Stanovy totiž určují, že pohonná jednotka musí mít atmosférické plnění, což CCX se svou dvojicí kompresorů prostě nemůže splnit. Ale závodní dráhy jsou lákadlem na zviditelnění.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Koenigsegg tak připravilo závodní verzi, která přišla o přeplňování svého vidlicového osmiválce. Ale aby bylo dosaženo dostatečně vysokého výkonu, byl zvětšen objem motoru ze 4,7 na 5,0 l. Výsledná síla motoru není známá, ale odhaduje se na něco víc než 600 koní (nad 441 kW).

Koenigsegg CCGT navíc v rámci přípravy na závodní tratě také prošel odtučňovací kůrou. Ačkoli vůz dostal několik dalších aerodynamických dílů, je stejně lehčí o 100 kg.

Biolíh, tisíc koní, tisíc newtonmetrů

Druhou novinkou bude model spalující ekologické palivo E85 (85 % biolihu a 15 % benzínu). Jeho výkon 1018 koní (748 kW) při 7200 ot./min a 1060 N.m při 6100 ot./min ukazuje, že ani ekologické palivo nemusí být na překážku vysokému výkonu.

Zajímavé je, že ekologický Koenigsegg CCXR je již homologován pro provoz na silnicích.

Reklama

Související témata:

Související články

Koenigsegg CCX je nejrychlejší na okruhu

Britský automobilový televizní pořad TopGear TV Show otestoval na okruhu nový model Koenigsegg CCX. Ten dokázal i přes počáteční problémy být na okruhu...

Výběr článků

Načítám