Vylepšit Pagani není jednoduché. Popravdě řečeno, jde to asi sakra těžko. Jenže rezervy se najdou všude, zvlášť, pokud se nerespektují pravidla. V našem případě ze Zondy vytvořili závodní speciál, který však na závody určen není. Takže nebylo třeba držet se nějakých pravidel pro restriktory, zavěšení, délky sacích a výfukových potrubí...

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Tak začneme s popisem od karoserie. Z klasické Zondy zbylo jen velmi málo. Prakticky jen vrchní karoserie. Spodní část dostala zcela nové aerodynamické vedení, které má zaručit extrémní přítlak k vozovce i za nejvyšších rychlostí a dostatečný přívod vzduchu k brzdám a motoru.

Už na první pohled je jasné, že všechny tyto prvky jsou inspirovány závodními speciály. Jsou vyrobeny z ultralehkého uhlíkového kompozitu a hlavní díly jsou  vyztuženy magnesiovými prvky.

Rozměry upravených nárazníků poněkud protáhly délku vozu. Díky prodlouženému přednímu sání a gigantickému zadnímu difuzoru a nastavitelnému přítlačnému křídlu se vůz prodloužil z 4385 mm na 4774 mm a rozvor se protáhnul o 47 mm.

AMG - tradiční partner

Když se podíváme na karoserii a vidíme, kolik vstupů vzduchu je pro nasávání čerstvého vzduchu do motoru, tak začne vrtat hlavou, co tam asi má takovou spotřebu. Tradičně je to agregát od AMG. Jeho dvanáct válců o objemu 7,3 l má díky různým úpravám zvýšený výkon ze 408 kW (stará C12 S) až na 552 kW! Točivý moment je 710 N.m.

Chcete výčet všech úprav? Tak to by šlo těžko - Pagani ani AMG moc k motoru neřekli. Snad jen pár kousků - suchá kliková skříň, odlehčená kovaná kliková hřídel a ojnice, vysokotlaké mazání speciálním závodním olejem, karbonové extra krátké sání se závodním filtrem, speciálně odladěné výfukové potrubí z ultratenkého plechu... No, stačí? Jestli ne, musíte si počkat na Ženevský autosalon, až se Horacio vytasí s podrobnostmi.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Poslední informace směřuje k případným zájemcům z řad čtenářů Novinek. Pokud jste dostatečně finančně zaopatřeni, nejste radikální zastánci vodíkových agregátů BMW, nepobíráte invalidní důchod či nefandíte zrovna značce Peugeot, tak si na koupi připravte 1,2 miliónu euro. A v korunách (33,6 miliónu korun) tohle auto určitě nezaplatíte.