Velikostně nejde o žádného obra. Naopak - můžeme mluvit o evropských rozměrech. Tento sedmimístný vůz by mohl uspět i na starém kontinentě, ale to je spíš spekulace, protože Veracruz je určen pouze pro americký trh.

Samozřejmě, že tamní trh si žádá své, takže i vzhled je trochu více přizpůsoben místním trendům, pod kapotou nenajdete tradiční "hyundajácký" 2.0 CRDi, ale pořádný článek 3,8 V6. Ten má největší výkon 194 kW a točivý moment 348 N.m.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

V hlavě válců lze najít varoabilní časování ventilů, blok agregátu je vyroben z hliníku a jeho zavěšení je poloaktivní, tedy z části na pneumatických tlumičích. Pohon všech kol není stálý, ale jak je dnes u této kategorie zvykem, pouze elektronicky samočinně přiřaditelné. Pokud jedna náprava proklouzne, elektronika pohlídá přenos výkonu na "zadek".

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Vůz disponuje nezávislým zavěšením všech kol, všemi elektronickými pomocníky (ABS, ESP, EBD...), šesticí airbagů v základní výbavě, aktivními opěrkami hlavy vpředu a jinými vymoženostmi. Výbava je ostatně velmi bohatá i co do komfortu - standardní výbava zahrnuje i přehrávač mp3, dvouzónovou klimatizaci či speciální vrstvená skla snižující hluk pronikající do interiéru.