Pokud se lidé rozhodnou, že si objednané zboží vyzvednou přímo u obchodníka, mohou v některých případech objednávat ještě na Štědrý den. "Jedná se samozřejmě o zboží, které je skladem, a o zboží, u kterého mají obchodníci stoprocentní jistotu, že je dostupné u dodavatele," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Ve výhodě jsou zákazníci z větších měst, kde se nacházejí kamenné prodejny internetových obchodů. Ty dnes už provozuje většina velkých internetových obchodních domů.

Zvýšený zájem o předvánoční nákupy na internetu zaznamenali obchodníci již koncem října. Hlavní nápor ale registrují až v prosinci, kdy se stránky mnohdy nacházejí na hranici kolapsu. To byl například případ obchodu Nákupní centrum. Ten byl zaskočen nárůstem návštěvnosti o 300 procent a na začátku prosince byl několikrát nedostupný.

Internetové obchodní domy a nákupní centra nabízejí možnost nejlevnějšího nakupování vůbec. Zboží se prodává v průměru o deset až 40 procent levněji než v klasických kamenných prodejnách. Obchodníci očekávají, že lidé letos na internetu utratí 14 miliard korun, což je o 30 až 40 procent více než loni.