Například společnost Tesco v těchto dnech rozšiřuje počet svých obchodů, které mají nepřetržitou otevírací dobu. Non-stop provoz Tesco ve čtvrtek a v pátek zavede v osmi hypermarketech, které letos v létě převzalo od společnosti Carrefour.

V předvánočním období obliba nočního nakupování podle mluvčí Teska Jany Matouškové výrazně roste. "Mezi nejčastěji nakupovanými výrobky již nefigurují pouze potraviny, ale také nepotravinové zboží, které slouží jako dárek blízkým přátelům či příbuzným," uvedla. Češi v noci často nakupují například televizory, interaktivní hračky či DVD přehrávače.

Otvírací dobu prodloužila i Ikea

O dvě hodiny nedávno prodloužily otevírací dobu obchodní domy s nábytkem a bytovými doplňky Ikea v Praze, Brně a Ostravě. Dříve zavíraly v osm hodin večer a nyní v nich lidé mohou nakupovat do 22:00, na což zákazníky upozorňuje i masivní reklamní kampaň. "Zjistili jsme, že hodně lidí nechce nakupovat o víkendu a ve všední den na to zase nemají čas. Dostali jsme na toto téma spoustu podnětů od zákazníků, proto jsme rozhodli prodloužit otevírací dobu do deseti hodin večer," řekl Ondřej Kraus z Ikea ČR.

Podle Evy Williams ze společnosti Tesco si noční nakupování oblíbili zejména vytížení lidé, kteří chtějí nakoupit rychle a v klidu. "Z našich průzkumů vyplývá, že noční nakupování využívají zejména mladší ročníky, ať už se jedná o manažery, osoby s nepravidelnou pracovní dobou nebo vytížené rodiče, kteří si chtějí své ratolesti maximálně užít, a na nákupy proto vyrážejí ve chvíli, kdy jejich děti už spí," uvedla.

"Díky zavedení 24 hodinové otevírací doby jsme (v osmi hypermarketech) vytvořili desítky nových pracovních příležitostí. Pracovní uplatnění u nás nalezli zejména pokladní a doplňovači zboží," upozornila Williams.